در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

افزایش مشارکت با افزایش امید به آینده ‌

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت مردم هستیم، گفت: مردم امیدوار شده‌اند که با انتخاب‌شان می‌توانند آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت مردم هستیم، گفت: مردم امیدوار شده‌اند که با انتخاب‌شان می‌توانند آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
کد خبر: ۱۴۶۳۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، عباس پاپی‌زاده با اشاره به افزایش مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشارکت در انتخابات نماد مردم سالاری است و افزایش مشارکت نشان می‌دهد مردم نقش بیشتری در اداره کشور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مشارکت در حد مورد انتظار نبود، یادآور شد: به نظر می‌رسد مسائلی مانند شرایط اقتصادی در این خصوص تاثیر گذار بوده است.، اما با توجه به توضیحات و اطلاع رسانی‌هایی که در این مدت انجام شد، مردم نسبت به مسائل آگاهی بیشتری به دست آوردند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نمونه بسیاری از اقتصاددانان که حتی مخالف دولت شهید رئیسی نیز بودند، اعتراف کردند که شرایط اقتصادی در دولت شهید رئیسی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. 

پاپی‌زاده عنوان کرد: بنابراین شاهد روند رو به بهبود شرایط هستیم و این روند نباید متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق سبب امیدواری مردم می‌شود، توضیح داد: در نتیجه مردم مشارکت بیشتری در انتخابات خواهند داشت، زیرا امیدوار شده‌اند که با انتخاب‌شان می‌توانند آینده بهتری ایجاد کنند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیانات رهبر انقلاب نیز در خصوص افزایش مشارکت در انتخابات تاثیر گذار بوده است، ادامه داد‌: این مسائل سبب شد که برخلاف تبلیغات رسانه‌های خارجی مردم به این جمع بندی برسند که حضور آن‌ها در انتخابات تاثیر گذار است.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه نماینده‌های گروه‌های سیاسی مختلف در انتخابات حضور دارند و آزادانه نظرات خود را بیان می‌کنند، عنوان کرد: برگزاری مناظرات نیز نشان داد سوگیری وجود ندارد و تنها بحث مشارکت مردم مهم است.

‌وی درباره نتایج انتخابات نیز خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه کدام یک از نامزد‌ها با رای مردم پیروز انتخابات خواهد شد، نباید فراموش کرد که پایبندی به قانون اساسی اصل مهمی است و گروه‌های سیاسی مختلف با همین قوانین کشور را اداره کرده‌اند. 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامزد‌های انتخابات نیز پذیرفته‌اند که در چارچوب قانون اساسی کشور در انتخابات شرکت کنند؛ بنابراین این مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رای مشخص می‌کنند؛ کدام نامزد رئیس جمهور کشور خواهد شد.

پاپی‌زاده درباره فردای روز انتخابات نیز عنوان کرد: افرادی که کاندیدای مورد نظرشان نتوانست رای لازم را به دست بیاورد نیز باید به رای اکثریت و قانون اساسی کشور احترام بگذارند.

وی یادآور شد: در واقع باید به هر نتیجه‌ای که مردم عزیز با رای‌هایشان رقم می‌زنند، پایبند باشیم.

‌عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیروز انتخابات نیز باید راه شهید رئیسی را برای پیشرفت کشور ادامه بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها