شهردار گرگان

فاز نخست «شهربازی مدرن» امسال افتتاح می شود

سیدالنگی، شهردار گرگان گفت: فاز یک شهربازی مدرن گرگان امسال با بودجه هزار میلیارد تومانی افتتاح خواهد شد.
سیدالنگی، شهردار گرگان گفت: فاز یک شهربازی مدرن گرگان امسال با بودجه هزار میلیارد تومانی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۵۶۳
نویسنده شبیر دائمی
به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سید محمدرضا سید النگی ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: ۱۰۰ پروژه عمرانی برای شهر گرگان در سال ۱۴۰۳ مصوب شده است.شهردار گرگان با بیان اینکه رانش زمین در بعضی از بافت های خالی و در برخی مناطق شهر گرگان متصور است، افزود: در حال حاضر بارگذاری بیش از ظرفیت در این عرصه ها ممنوع است.وی گفت: طرح ریز پهنه بندی جزو برنامه های شهر گرگان بوده و در دستور کار قرار دارد که معاونت شهر سازی در حال پیگیری این مسئله است.سید النگی با بیان اینکه شهربازی یکی از پروژه های پیشران گردشگری در گلستان است، بیان کرد: هدف ما توزیع عدالت محورانه خدمات در سطح شهر است و برای کاهش تمرکز پروژه ها در جنوب گرگان، منطقه سوگله برای احداث شهربازی انتخاب شد.وی اضافه کرد: فاز یک شهربازی مدرن گرگان امسال با بودجه هزار میلیارد تومانی افتتاح خواهد شد.شهردار گرگان با اشاره به پل های بلاتکلیف و معیوب شهر گرگان افزود: میدان شهرداری یک میدان تاریخی است و در طرح بافت تاریخی دیده شده که بر اساس این طرح باید پله های آنجا برداشته شود که در همین راستا تقاضای خود را به شورای ترافیک اعلام کردیم.وی در ادامه گفت: در فصل گذشته شورای اسلامی شهر گرگان ۸۱ میلیارد تومان برای تیم داری شهرداری گرگان مصوب کرده بود، همچنین برای لایجه حمایت از هیات های ورزشی ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

شهردار گرگان از همه خبرنگاران که با انعکاس اخبار و رویدادهای مدیریت شهری به ما کمک می‌کنند، قدردانی کرد و گفت : شهرداری گرگان تلاش کرد در راستای اقدام و عمل بودجه ۱۴۰۳ را با نگاه ویژه مصوب کند. برای اولین بار بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی را با همراهی اعضای شورای اسلامی مصوب کردیم.سید النگی تصریح کرد : قول شفافیت را داده ایم و تلاش کردیم هر اقدامی را در کوتاه ترین زمان به مردم گزارش دهیم. در محیط زیست، حمل و نقل، شهر ایمن، شهر هوشمند و خلاق و ... کارهای خوبی صورت گرفته است.شهردار گرگان با بیان اینکه پیمانکار سورتمه با رقم ۵۷ میلیارد تومان مشخص و برای تشریفات قانونی به شورا ارسال شده که پس از اخذ مصوبه از پارلمان شهری چهار ماه کاری زمان برای نصب سورتمه نیاز داریم. وی گفت: ساخت اتوبوس توسط شرکت ایران دیزل انجام و این شرکت ملزم است تا استاندارد های لازم را تحویل دهد که به زودی ابلاغ می شود.

"عیسی مهری"، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست خبری گفت :در سال سوم دوره ششم شورای اسلامی شهر گرگان ۵۰۳ جلسه شامل جلسات صحن، کمیسیون ها و کمیته ها برگزار شد که ۱۱۹۳ مورد طرح و لایحه به تصویب رسید. همچنین ۲۷۰۰ میلیارد تومان لایحه بودجه و ۲۱۰۰ میلیارد تومان متمم بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین ۱۳۵۹ میلیارد تومان مجموع لوایح و طرح‌های مالی بوده که در سال سوم بررسی شد. همچنین  حدود ۹۵ درصد مصوبه‌های سال سوم شورا در کمیته انطباق به تصویب رسیده است. همچنین ۱۹ مورد از مصوبه‌ها رد شد که درباره ۱۰ مورد از مصوبه‌ها، شورا اصرار داشت که ۵ مورد به شورای حل اختلاف ارجاع شد و مورد تایید قرار گرفت. مهری افزود : ۲۱ محله کم برخوردار در گرگان داریم که ردیف اعتباری خاصی را برای رفع محرومیت این محلات در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفتیم.ایجاد نخستین مجتمع حمایتی قضایی شوق زندگی، بازگشایی عرفان بار با بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان، خریداری ۶۱ دستگاه اتوبوس و نوسازی ۲۰دستگاه، رونمایی از اتوبوس گردشگری، تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض نوسازی و هزینه کارشناسی در لایحه بودجه، اجرای نهضت آسفالت با ۴۰ میلیارد تومان، اجرای پروژه هدایت و کنترل آب‌های سطحی و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه شهربازی از جمله اتفاقاتی بود که در این دوره از شورا رقم خورده است. مهری همچنین از استانداردسازی زمین های بازی، کمک به اجرای طرح توسعه مرکز ماده ۱۶ برای ساماندهی معتادان متجاهر، تصویب شیوه نامه حمایت از ورزشکاران و هیئت های ورزشی، تبدیل وضعیت ۳۰۰ نفر از نیروهای شرکتی و ایثارگر شهرداری و ... خبر داد . 

" حمیدرضا آقاملایی" رئیس منتخب سال چهارم شورا نیز در این نشست گفت : رمز پیشرفت ما برای ارایه خدمت شایسته و بهتر اتحاد و همدلی و همفکری است.اگر می خواهیم خدمات بهتر و پویاتری داشته باشیم باید به انسجام برسیم. اختلاف نظر وجود دارد اما برای خدمت به مردم انسجام داریم و نتیجه ان را به عینه خواهیم دید.از طرف همه همکاران قول می دهیم با وحدت و انسجام سال آخر را بهتر از سال های دیگر رقم خواهیم زد و از شهردار نیز انتظار داریم برنامه اولویت بندی شده خود را به ما ارائه دهد تا بدانیم می‌خواهند تا پایان سال چه پروژه هایی را به شهروندان تحویل دهند. آقا ملایی تصریح کرد : شورای اسلامی شهر گرگان خانه شماست، لازم است رسانه ها در صحن شورا حضور داشته باشند تا به ما در ادامه مسیر کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها