مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت:

بهره برداری از خط ۲ مداره برق مهرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت:

افزایش بی سابقه دمای هوا درسیستان وبلوچستان وهشدار برای مصرف برق

تقاضای مصرف برق در این استان بسیار بالا رفته و در مرز هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۶۹۳۷۹

افزایش بی سابقه دمای هوا درسیستان وبلوچستان وهشدار برای مصرف برق

به گزارش جام جم آنلاین،محمد رئیسی ،گفت: مصرف برق مشترکان این استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از هشت درصدی داشته است.

وی ادامه داد: استقرار گنبد حرارتی در خاورمیانه و کشورمان ایران باعث ثبت رکورد‌های بی سابقه از جمله تقاضای ۸۰ هزار مگاواتی مصرف برق و همچنین گرمترین شهر‌های کشور و جهان در منطقه سیستان و بلوچستان شد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر یک درجه افزایش دما موجب کاهش سه تا چهار درصدی راندمان و کاهش تولید برق نیروگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط گرمای بی‌سابقه و رشد بی رویه مصرف برق تجهیزات تولید برق تحت فشار زیادی هستند و دچار آسیب می‌شوند.
وی بیان کرد: آسیب دیدن ترانس، تابلو، کابل، کلید فیوز و سایر تجهیزات مرتبط به شبکه توزیع برق بر اثر گرمای زیاد و مصرف بی رویه از جمله چالش‌های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان برای تامین برق پایدار در این تابستان است.
رئیسی افزود: بازدهی تجهیزات صنعت برق حدود یک درصد به ازای هر درجه افزایش دما، کاهش می‌یابد، که این موضوع در مقیاس بزرگ، تأثیر قابل‌توجهی بر شبکه برق دارد.
وی گفت: آغاز فعالیت سامانه‌های فصلی مانند پدیده مونسون و باد‌های ۱۲۰ روزه از دیگر چالش‌های این شرکت در شرایط کنونی است که باعث آسیب به شبکه توزیع و انتقال برق می‌شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به تداوم وضعیت جوی در استان از مردم خواست: با انجام راهکار‌های ساده ای، چون تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه و یا عدم استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳ است، هم مبلغ قبض برقشان را کاهش دهند و هم از جوایز ارزنده پویش با انرژی بهره‌مند شوند.

رئیسی تاکید کرد: همچنین مشترکان پر مصرف برقی که نسبت به رعایت الگوی مصرف برق بی توجه هستند حتما با محدودیت‌های مصرف برق روبه رو خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها