دادگاه صلح شهرستان تفت افتتاح شد

یزد- با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد، امام جمعه و فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مقامات اداری و قضایی، دادگاه صلح شهرستان تفت افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۷۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین افتتاح دادگاه صلح شهرستان تفت، اظهار داشت: دادگاه صلح یک دادگاه در عرض دادگاه های کیفری ۲ و حقوقی است با شرح وظایف مشخص که می تواند فرایند رسیدگی را در دعاوی که امکان سازش در آن ها وجود دارد تسریع نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی گفت: وقتی دعاوی در دادگاه های صلح بدون اطاله دادرسی با سازش مختومه شود، خروجی کار برای مردم و اصحاب دعوا مقبول تر و عوارض آن کمتر است.

وی تصریح کرد: این محکمه، بنای خیری است که مردم باید با سعه صدر  و همراهی در تشکیل و تثبیت آن سهیم شوند، مسئولین اجرایی حمایت کنند و مقام های قضایی نیز اهتمام ویژه به آن داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در کنار دادگاه های صلح به طور معمول یک شورای دائمی برای ایجاد صلح و سازش وجود دارد تا حتی‌الامکان پرونده ها را جلب رضایت اصحاب دعوا به سرانجام برسانند.

حجت الاسلام طهماسبی اظهار داشت: در صورت اجرای صحیح و به موقع این قانون قدر مسلم گشایش‌های بیشتری در امور قضایی مردم حاصل شده و رضایتمندی افزایش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها