ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد

افتتاح خطوط جدید تولید داروهای گیاهی در شیراز

تولید۲۶ تن شیرابه گیاهان دارویی در مراتع شهرستان بویراحمد

رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۲ تن آنغوزه و 4تن آنغوزه در مراتع بویراحمد تولید شد.
کد خبر: ۱۴۷۱۹۰۴
تولید۲۶ تن شیرابه گیاهان دارویی در مراتع شهرستان بویراحمد
 
به گزارش جام جم آنلاین،سلیمان محمدی افزود:برداشت گیاهان دارویی امسال در ۵۰۰ هکتار از مناطقی مانند تنگ سرخ، کاکان، گردوکندک، تنگ خشک و دشت اکبر خرداد ماه امسال آغاز شد و تا پانزدهم مهر ماه ادامه دارد.
رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کیلوگرم آنغوزه به قیمت ۱۵ میلیون ریال و هر کیلوگرم باریجه به قیمت ۱۴میلیون ریال به فروش می‌رسد.
وی عنوان کرد: ۱.۵تن بذر گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه برای کشت پاییزی در مراتع این استان آماده شده و تا زمان کشت، بذر بیشتری برای توزیع میان بهره برداران آماده می‌شود.
محمدی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته انجام عملیات اجرایی کشت گیاهان دارویی پاییز امسال در پنج هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح‌های مشارکتی هدفگذاری شد.
وی بیان کرد:به منظور کمک به احیای مراتع استان بذر مورد نیاز بهره برداران از سوی دولت خریداری و به صورت رایگان توزیع شده است.
محمدی خاطرنشان کرد:مجموع کشت گیاهان دارویی در طول ۲ دهه گذشته تاکنون در کهگیلویه وبویراحمد ۷۸ هزار هکتار بوده است.
وی با بیان اینکه استان ۵۵۲هزار هکتار مرتع دارد که بخش عمده‌ای از آن نیازمند سرمایه گذاری برای احیاست تاکید کرد که ضرورت دارد برای تزریق اعتبارات بیشتر در این خصوص چاره اندیشی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها