استاندار یزد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان مطرح کرد؛

حمایت همه جانبه استان از تکمیل زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه

یزد- استاندار یزد با اشاره به خدمات حوزه‌های علمیه به اسلام و مردم، گفت: حفظ میراث گذشتگان، نشر علوم اهل بیت در فضای مجازی و پاسخگویی به مسائل مستحدثه مهم‌ترین رسالت‌های حوزه‌ علمیه هستند.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۸۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به میزبانی مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س) در محل آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) برگزار شد.
 
استاندار یزد در این مراسم، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان اظهار داشت: حقیقتا حوزه‌های علمیه از زمان پیامبر در مدینه تا حوزه ۴۰۰۰ نفری امام صادق، حوزه شیخ طوسی در بغداد و حوزه‌های علمیه نجف و قم به آسانی به دست ما نرسیده است.
 
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه منشا خدمات زیادی برای اسلام و مردم بوده‌اند، تصریح کرد: در منشور روحانیت حضرت امام خمینی (ره) نیز از علمای اسلام به عنوان اولین شهدای حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران یاد شده است.
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت‌های حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حفظ میراث گذشتگان در فقه، اصول، عقاید و تفسیر اولین رسالتی است که باید در حوزه‌های علمیه بر آن تاکید شود.
 
وی از تعمیق، گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های این مراکز نام برد و افزود: نباید صرفا بر میراث باقی مانده از گذشتگان بسنده کرد؛ لذا یکی از تاکیدات بزرگان دین، نشر علوم اهل بیت چه با قلم و چه با بیان مخصوصاً در فضای مجازی است.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: این علوم و معارف به عنوان یکی از مهمترین نیازهای اساسی نسل جوان و نوجوان کشور، نباید در حصار حوزه‌ها محبوس شود.
 
وی پاسخگویی به مسائل مستحدثه را یکی دیگر از رسالت‌های حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: امیدواریم حوزه علمیه خواهران و برادران در فضای فرهنگی استان، پاسخگویی به شبهات و دیگر موارد مورد نیاز بیش از پیش نقش آفرینی کنند.
 
استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: مجموعه استان از هیچ گونه کمک و همراهی با حوزه‌های علمیه در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحصیل طلاب و شکوفایی استعدادها دریغ نخواهد کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها