مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

تعداد بوم‌گردی‌های آذربایجان غربی به ۶۲ مورد می‌رسد

در یک سال و نیم گذشته ۱۰ واحد بوم‌گردی جدید راه‌اندازی شده و ۲۰ مورد دیگر نیز در حال احداث است و با بهره‌برداری از آنها در مجموع ۶۲ بوم‌گردی در سطح استان در حال فعالیت خواهند بود.
در یک سال و نیم گذشته ۱۰ واحد بوم‌گردی جدید راه‌اندازی شده و ۲۰ مورد دیگر نیز در حال احداث است و با بهره‌برداری از آنها در مجموع ۶۲ بوم‌گردی در سطح استان در حال فعالیت خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۷۳۱۲۹

مرتضی صفری با اشاره به تاریخچه آذربایجان غربی و قدمت اشیای تاریخی مکشوفه در استان اظهار کرد: در حال حاضر موزه ورزش، تاریخ، پلیس و مدرسه در مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه در حال راه‌اندازی است، خانه انصاری ارومیه در حال مرمت بوده و دنیای بازی نیز به مدت ۳۰ سال در اختیار اداره‌کل قرار گرفت که با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اقدامات اولیه برای اجرای این پروژه آغاز شده و در آینده تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های صنایع‌دستی شمال غرب کشور می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه ادامه داد: در آذربایجان غربی ۴۰ رشته فعال صنایع‌دستی از جمله نساجی، رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، صنایع‌دستی فلزی، معرق و منبت چوب و ... وجود دارد که در سطح ملی شناخته شده است و حمایت‌های لازم برای احیا و برندسازی در این رشته‌ها انجام می‌شود و همچنین در راستای ارج نهادن به هنر، هنرمندان صنایع‌دستی استان برای اولین بار با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ۱۲ هنرمند شاخص و پیشکسوت صنایع‌دستی استان تجلیل شد.

او با اشاره به اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان با تهیه فیلم و عکس، بروشور، بنر و تهیه اپلکیشن در دستور کار است، بیان کرد: اتوبوس گردشگری نیز با همکاری شهرداری ارومیه راه‌اندازی شده که با استقبال مردم همراه بوده و فرصتی برای آشنایی بیشتر شهروندان با آثار تاریخی و گردشگری را فراهم کرده است.

صفری با اشاره به ضرورت مشاغل قدیمی بازار ارومیه گفت: متاسفانه مغازه‌داران بازار ارومیه در حال حاضر ترجیح می‌دهند به جای مشاغل قدیمی سراغ زرگری رفته و تغییر کاربری دهند که اما این اداره‌کل با همکاری دستگاه قضایی در برخی موارد از تغییر صنف راسته‌های بازار جلوگیری کرده و در آینده نیز این کار را ادامه خواهد داد چرا که تغییر صنف بازار باعث خارج شدن اسم بازار از لیست آثار ثبت ملی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها