۱۷ معدنچی در حادثه طبس همچنان محبوس هستند/افزایش فوتی‌های معدن طبس به ۳۱ و مصدومان به ۱۷ نفر

وزیر کشور گفت: ۱۷ نفر از معدنچیان در حادثه طبس در فاصله هزار متری دهانه ورودی تونل محبوس هستند و نیروهای امدادی در فاصله ۴۰۰ متری آنها قرار دارند.
کد خبر: ۱۴۷۳۶۸۰

حادثه معدن طبس را بررسی می‌کنیم

به گزارش جام‌جم‌‌آنلاین ، «نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.»

۰۱:۲۰- به گزارش ایسنا، گفته می‌شود بیش‌از ۷۰ نفر در کارگاه استخراج این معدن زغال‌سنگ، مشغول به‌کار بوده‌اند و بر اساس مشاهدات و گفته‌های حاضران در محل، تعداد ۲۰ نفر از کارگران در محدوده معدن یادشده حضور داشته‌اند که تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت آنان در دست نیست.

«زمانی»، سرپرست شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، درباره این حادثه گفته است که تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

سخنگوی دولت، حادثه معدن طبس را تسلیت گفت و تصریح کرد، دولت تمام قد پشتیبان خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه است.

۱۷ معدنچی در حادثه طبس همچنان محبوس هستند/افزایش فوتی‌های معدن طبس به ۳۱ و مصدومان به ۱۷ نفر

فاطمه مهاجرانی یکشنبه شب یکم شهریور ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جان باختن ۵۲ تن از هموطنان عزیزمان در حادثه معدن طبس موجب تأثر و اندوه عمیق شد.

وی افزود: این مصیبت را به خانواده جانباختگان و مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم و برای مجروحان حادثه آرزوی سلامتی دارم.

مهاجرانی تأکید کرد: دولت تمام قد برای پشتیبانی از این عزیزان و خانواده‌های آنان آماده است.

در پی حادثه اندوهبار انفجار معدن در طبس و جان باختن شماری از کارگران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، بر لزوم بیشترین تلاش برای امدادرسانی به کارگران تاکید کردند.

۱۷ معدنچی در حادثه طبس همچنان محبوس هستند/افزایش فوتی‌های معدن طبس به ۳۱ و مصدومان به ۱۷ نفر

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ی تلخ و اندوهبار، در معدن ذغال سنگ در طبس را که در آن تعدادی از کارگران قربانی یا مصدوم شدند، به خانواده‌های این عزیزان و مردم آن منطقه تسلیت عرض می‌کنم. به مجموعه‌ی امداد که از سوی مقامات دولتی برای کمک به محل حادثه رفته‌اند تاکید می‌کنم که بیشترین تلاش خود را مصروف نجات آنان کنند و برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهند. رسیدگی فوری به وضع مصدومان نیز باید مورد اهتمام قرار گیرد.

سیدعلی خامنه‌ای
اول مهر ۱

تعداد بازدید : 0

احمد میدری که به دستور رئیس جمهور برای بررسی حادثه انفجار در معدن زغال سنگ طبس به این منطقه رفته است، توضیحاتی را درباره وضعیت این معدن ارائه کرد.

براساس بررسی‌های انجام شده، گروه‌های ایمنی در معدن به صورت مستمر بررسی‌های خود را انجام می‌دادند و حتی خود معدن هم متخصصان این بخش را داشته است‌.

براساس اطلاعات موجود، در تاریخ ۲۸ مرداد امسال گروهای بازرسی بیرونی از سمت وزارت کار این معدن را بررسی کردند که مشکلی از نظر استاندارهای ایمنی از لحاظ معادن سنتی وجود نداشت.

این معدن جزو معادن تمام مکانیزه نبوده، هرچند در معادن مکانیزه هم حادثه رخ می‌دهد. از سال ۷۶ این اولین حادثه گاز گرفتی است که رخ داده و متاسفانه غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

در اردیبهشت امسال یک دوره آموزشی ایمنی سراسری نیز برگزار شد و تمام ضوابط و استانداردهای لازم توسط معدن رعایت شده بود.

افزایش فوتی‌های معدن طبس به ۳۴ و مصدومان به ۲۰ نفر/عدم دسترسی به محبوسان بلوک C

وزیر کشور گفت: ۱۷ نفر از معدنچیان در حادثه طبس در فاصله هزار متری دهانه ورودی تونل محبوس هستند و نیروهای امدادی در فاصله ۴۰۰ متری آنها قرار دارند.

اسکندر مومنی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از معدن "معدنجو" طبس اظهار کرد: تعداد ۳۱ نفر در این حادثه جان باختند و ۱۷ نفر مصدوم شدند، ۲ نفر قبل از کارگاه اصلی فوت شده بودند که پیکر آنها به بیرون منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات پای کار نجات قرار دارند ادامه داد: در تماسی که در هزار متری دهانه معدن برقرار شد گویا نیروهای امدادی در ۴۰۰ متری محل حبس معدنچیان قرار دارند.

وزیر کشور اضافه کرد: اکنون چهار اکیپ تخصصی مشغول به کار هستند تا ۱۷ نفر محبوس شده تعیین تکلیف شوند، اعلام کردیم در صورت نیاز به تجهیزات، همه دستگاه‌های امدادی پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی تخلیه گاز معدن است تصریح کرد: از مناطق و معادن و شهرهای اطراف نیروی کمکی ورود کرده اند و موضوع اصلی تخلیه گاز و رسیدن به کارگاه اصلی است.

اسکندر مومنی عنوان کرد: در تماسی که با اکیپ حاضر در عمق معدن گرفته شد پیش بینی کردند بسته به سرعت حرکت، حداکثر تا فردا به کارگاه اصلی برسند.

وی یادآور شد: در هر صورت همه تجهیزات و امکانات آماده است و حتی پیش بینی شده در صورت خستگی اکیپ داخل معدن، اکیپ های فنی مختلف وارد معدن شده و کار به صورت مستمر ادامه یابد.

وزیر کشور تاکید کرد: ۱۷ نفر محبوس مانده‌اند که احتمال می‌دهد دچار حادثه شدید شده باشند.

افزایش فوتی‌های معدن طبس به ۳۴ و مصدومان به ۲۰ نفر/عدم دسترسی به محبوسان بلوک C

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، با صدور پیامی حادثه غم‌انگیز معدن در طبس را به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از شنیدن خبر غم‌انگیز حادثه انفجار در معدن زغال سنگ طبس که طی آن جمع زیادی از معدنچیان خدوم و سختکوش کشورمان جان خود را از دست دادند، عمیقا متاسف و متاثر شدم.

امیدوارم با لطف الهی و تلاش های فداکارانه امدادگران، خبرهای خوبی از نجات افراد محبوس شده در معدن دریافت کنیم.

اینجانب ضمن ابراز همدردی قلبی و تسلیت به مردم عزیز ایران بویژه خانواده‌های داغدار و نیز اهالی خونگرم استان خراسان جنوبی، از خداوند بزرگ برای درگذشتگان این حادثه تلخ و جانگداز رحمت و مغفرت واسعه و علو درجات، برای بازماندگان صبر و اجر و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

سیدعباس عراقچی
وزیر امور خارجه

کمیته‌ای برای بررسی کارشناسی علت حادثه معدن تشکیل شده ‌و کارشناسان زبده و با تجربه برای رسیدگی به این مهم مامور شدند.

تعداد بازدید : 0

ایمن‌سازی معدن برای خروج باقی اجساد این حادثه در حال انجام است و امیدواریم هر چه زودتر کار آواربرداری و سایر مسائل مربوط به معدن تمام شود.

سید محمد اتابک روز یکشنبه در گفت و گویی ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان و آرزوی صبر برای بازماندگان افزود: از ابتدای وقوع حادثه استاندار، مسئولان معادن و مدیران در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند و اقداماتی برای خروج جان باختگان انجام و موضوع در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به کسانی که در این حادثه مصدوم شدند کمیته‌ای تشکیل شد، همچنین خود شرکت خصوصی که مسئول این معدن بوده نیز در حال پیگیری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امیدواریم شرایط بهبودی برای کسانی که در این حادثه مصدوم شده‌اند فراهم شود، برای جان باختگان و خانواده‌های آنان مسائل مربوط به کفن و دفن و تمام مسائل را دنبال می‌کنیم تا بخشی از تالمات آنها برطرف شود.

وی با بیان اینکه ایمن سازی برای خروج باقی اجساد این حادثه در حال انجام است تصریح کرد: امیدواریم هرچه زودتر کار آواربرداری و سایر مسائل مربوط به معدن تمام شود.

 

تعداد بازدید : 0
تعداد بازدید : 0

حادثه معدن طبس را بررسی می‌کنیم

جان باختن جمع کثیری از کارگران سخت کوش معدن معدنجوی طبس را تسلیت می گویم/با خاطیان و اهمال کاران احتمالی این حادثه برخورد صورت پذیرد

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی جان باختن جمعی کثیری از کارگران معدن معدنجوی طبس را تسلیت گفت.

وزیر صمت: کارهای شرکت خصوصی که این معدن را بر عهده دارد، در دست بررسی است.

در شرایط پیش آمده نیاز است یک گروه کارشناسی کامل این حادثه را بررسی کند. 

ایمنی معدن توسط وزارت کار بررسی خواهد شد و گزارش کامل انفجار به مردم ارائه می‌شود.

تعداد بازدید : 0

بیمۀ جان‌باختگان و مسائل مربوط به کفن و دفن آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه ناگوار انفجار در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس گفت که مجلس به صورت لحظه‌ای این موضوع را از دستگاه‌های مسئول دنبال کرده و درصورت هرگونه اهمال احتمالی در این زمینه و عدم چاره‌جویی لازم وعاجل ورود قانونی خواهد داشت.

وزیر کشور درباره حادثه معدن طبس گفت: متراکم شدن گاز باعث انفجار در معدن زغالسنگ طبس شده است. باید زودتر به آنجا برویم و موضوع را پیگیری کنیم.

حادثه معدن طبس را بررسی می‌کنیم

اسکندر مومنی وزیر کشور برای بررسی حادثه معدن زغال سنگ عازم طبس شد.حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۰ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

صحبت‌های برخی حادثه دیدگان معدن زغال سنگ طبس

تعداد بازدید : 0

روايت يكى از مديران مجموعه معدنجو از لحظه اوليه حادثه انفجار در معدن

تعداد بازدید : 0

 رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به وی دستور داد به سرعت ابعاد مختلف حادثه معدن زغال سنگ طبس مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

 در پی وقوع حادثه در معدن زغالسنگ طبس و جان باختن تعدادی از معدن‌کاران، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودان و درمان مصدومان این حادثه دلخراش به‌سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصران و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.

در پی حادثه تأسف برانگیز در معدن معدنجو طبس و ‌جان باختن و مجروح شدن جمعی از کارگران شریف آن خطّه، امام جمعه و استاندار خراسان جنوبی این ضایعه جانگداز را به مردم گرانقدر استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض کرده‌ و از روز دوشنبه دوم مهر ‌ماه، سه روز در استان خراسان جنوبی، عزای عمومی اعلام می‌‌شود.

به دنبال حادثه دردناک وقوع انفجار در شرکت معدنی معدنجو تعداد کارگران فوتی به سی و دو نفر افزایش یافت.
به دنبال حادثه دردناک وقوع انفجار در شرکت معدنی معدنجو تعداد کارگران فوتی به سی و دو نفر افزایش یافت.حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.
 
با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۲ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.
 
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن "معدنجوی طبس" خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.

فرماندار طبس اعلام کرد: آخرین وضعیت امدادرسانی معدن طبس شمار فوتی‌ها به ۳۰فوتی و ۱۷مصدوم رسید.

علی اکبر رحیمی فرماندار شهرستان طبس، طی گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعداد فوتی‌ها ومصدومان حادثه معدن طبس گفت: در حال حاضر حدود ۳۰نفر فوتی و ۱۷نفر مصدوم در این حادثه داشته‌ایم. 

وی در خصوص علت دقیق انفجار بیان کرد:  انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌ های شدید نبوده است، بلکه تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

رحیمی افزود: وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر سمت و وزیر کشور برای این حادثه اعزام شدند.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

اسامی سانحه معدن طبس به شرح زیر است :

میثم معینی بستری در بخش icu

هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی

مهدی علی زاده بستری در بخش icu

حسین کرمی بستری در بخش داخلی

حجت عصمتی بستری در بخش icu

مجتبی حسین پور بخش داخلی

حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی

علیرضا کدهی بستری در بخش ccu

امیر سلطانی بستری در بخش icu

علی عباس زاده بستری در بخش داخلی

ناصر آخوندی بستری در بخش ccu

کاظم نخعی بستری در بخش icu

هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس

رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس

محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی

newsQrCode
برچسب ها: مصدوم معدن دولت طبس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها