سیاستمداران و مقامات لبنانی در گفت‌وگو با «جام‌جم» از تبعات عملیات تروریستی سایبری اخیر صهیونیست‌ها می‌گویند

انتقام ترکیبی مقاومت از صهیونیست‌ها

تست برای انتقام بزرگ

سرانجام همان‌گونه که انتظار می‌رفت، سلسله‌عملیات انتقامی حزب‌ا... در پاسخ به جنایات اخیر رژیم اشغالگر‌قدس در لبنان آغاز شد. این عملیات، به‌تنهایی مصداق انتقام حزب‌ا... در مواجهه با تروریسم صهیونیستی نبوده و حتی برخی محافل صهیونیستی در تحلیل‌های خود از آن به‌عنوان «تست انتقام» یاد کرده‌اند. ابعاد همین اقدام اولیه، بسیار وسیع‌تر از حد تصور تل‌آویو بوده و زندگی را در دومین شهر اراضی اشغالی یعنی حیفا مختل کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۳۸۱۴
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
چه اتفاقی در حیفا و عکا رخ داد؟
موشک‌های فادی یک و دو حزب‌ا...در سه عملیات پیاپی صبح یکشنبه پایگاه نظامی و فرودگاه رامات دیوید و شرکت صنایع نظامی و الکترونیک رافائل را در عمق ۵۰ کیلومتری شمال سرزمین‌های اشغالی و نزدیک شهر حیفا هدف قرار دادند. به عبارت بهتر، عمق عملیات راهبردی حزب‌ا... نسبت به دفعات قبل گسترده‌تر و متعاقبا، اهداف مدنظر مقاومت نیز متنوع‌تر شده‌اند. این تکثر و تنوع، خواب راحت را از نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم اشغالگر قدس سلب کرده و مولد بحرانی تمام‌عیار برای آنها در عرصه نبرد با حزب‌ا... و جبهه مقاومت بوده است. بنا بر اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این عملیات تهاجمی حزب‌ا...، ۱۱۵ موشک به سمت این اهداف شلیک شد.این رسانه‌ها اعتراف کردند زندگی در حیفا دومین شهر بزرگ سرزمین‌های اشغالی مختل شده است. حیفا نبض اقتصادی اراضی اشغالی محسوب می‌شود و اختلال در روند فعالیت آن، به‌معنای فلج‌شدن رژیم اشغالگر قدس خواهد بود. به عبارت بهتر، میزان تاب‌آوری ساکنان اراضی اشغالی در قبال سلسله‌عملیات انتقامی حزب‌ا... محدود است. همین مسأله قدرت مانور مثلث ارتش، کابینه جنگ و موساد را از بین خواهد برد.
   
نمایش تکراری صهیونیست‌ها
در این میان، رژیم اشغالگر قدس مانند دفعه گذشته (که شاهد عملیات انتقامی حزب‌ا...در قبال ترور شهید فواد‌الشکر بودیم) تلاش کرد روایتگری وارونه و دروغینی از ماجرا صورت دهد. نظامیان صهیونیست بعد از این حملات ادعا کردند سکو‌های پرتاب موشک حزب‌ا... را هدف قرار داده و توان عملیات حزب‌ا...را ازبین برده‌اند. فقط ساعتی بعد ازاین حملات،حزب‌ا... در دو عملیات پیاپی برای نخستین‌بار با موشک‌های فادی یک و دو پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را در عمق ۵۰ کیلومتری و در نزدیکی حیفا دومین شهر بزرگ سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. ازاین‌رو با عملیات تکمیلی مقاومت، عملا ادعای صهیونیست‌ها در خصوص مهار عملیات انتقامی حزب‌ا... ابطال شد. در جریان این عملیات تهاجمی آژیر خطر در ۷۴ شهرک و شهر اشغالی به‌صدا در‌آمد و ده‌ها هزار صهیونیست سراسیمه راهی پناهگاه‌ها شدند.
   
موشک‌هایی که به هدف اصابت کردند
مستندات موجود و حتی تصاویری که در اراضی اشغالی و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد موشک‌های حزب‌ا... به این پایگاه و فرودگاه مهم نظامیان صهیونیست اصابت کرده است.حزب‌ا.. که دو ماه قبل  تصاویر پهپاد شناسایی هدهدش را از پایگاه و فرودگاه نظامی رامات دیوید منتشر کرده بود، این‌بار در عملیات دیگری با ده‌ها موشک فادی یک و دو در پاسخ به حملات تروریستی نظامیان صهیونیست و انفجار دستگاه‌های ارتباطی و پیجر‌ها در لبنان، شرکت صنایع نظامی و الکترونیک رافائل را هدف قرار داد. در این عملیات، تعدادی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند. منابع صهیونیستی مانند همیشه از اعلام واقعی تلفات طفره می‌روند! 
   
پیام گویای عملیات مقاومت 
مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه خود، اقدام اولیه اخیر را نه در انتقام از ماجرای انفجار وسایل ارتباطی، بلکه به‌مثابه پاسخی به جنایات صهیونیست‌ها در لبنان تلقی کرده است. به‌عبارت بهتر، حزب‌ا... این پیام آشکار را به رژیم اشغالگر قدس و دو حامی اصلی آن یعنی انگلیس و آمریکا مخابره کرده که انتقام اصلی (سلسله‌انتقام‌ها) به قوت خود باقی است. هدف عملیات تروریستی انفجار بیسیم‌ها و پیجرها، ایجاد تهییج و نگرانی در مردم لبنان و تهی‌کردن حمایت مردم و کاهش سرمایه اجتماعی حزب‌ا‌... بود که نه‌تنها هیچ موفقیتی در این خصوص به‌دست نیامد، بلکه باعث انسجام و وحدت ملی در لبنان شده است. فراتر از آن، پاسخ اخیر مقاومت نشان‌دهنده تسلط آن بر میدان، علی‌رغم جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده‌ای است که صهیونیست‌ها پس از ماجرای انفجار وسایل ارتباطی در تقابل با لبنان و حزب‌ا... صورت دادند. حزب‌ا... با این عملیات نه‌تنها پاسخ اولیه‌ای نسبت به جنایات رژیم کودک‌کش و تروریست صهیونیستی داد، بلکه توان خود را در عرصه بازدارندگی در مصاف با دشمن صهیونیستی به رخ تل‌آویو، واشنگتن و لندن کشید. حضور مقاومت عراق در این عملیات ترکیبی، انسجام و هم‌افزایی اضلاع مقاومت در صحنه نبرد گفتمانی و نظامی با دشمن صهیونستی را نشان می‌دهد. قبلا نیز همین رشادت و هم‌پیمانی را از سوی انصارا... یمن و در همبستگی با مردم غزه مشاهده کرده‌ایم. لحظات تاریک صهیونیست‌ها در پیش است.

جزئیات عملیات حزب‌ا...
تا قبل از عملیات دیروز، حملات حزب‌ا... لبنان به سرزمین‌های اشغالی از طریق کاتیوشا صورت می‌گرفت اما دیروز برای اولین‌بار موشک‌های سنگین فادی ۱ و ۲ که قدرت انفجاری بالایی دارند به میدان آمدند. به گزارش المیادین، موشک فادی ۱، ۲۲۰ میلی‌متری بوده و برد آن به ۸۰ کیلومتر می‌رسد و موشک فادی ۲، ۳۰۳ میلی‌متری با برد ۱۰۵ کیلومتر به‌شمار می‌رود.حزب‌ا... لبنان اعلام کرده که این موشک‌ها ازتأسیسات نظامی شهید عماد مغنیه خارج شده و این تأسیسات از حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی تأثیر نپذیرفته است.این موشک‌ها به نام شهید فادی حسن طویل، نام‌گذاری شده که در سال ۱۹۸۷ در عملیات بزرگ بدر به شهادت رسید.موشک‌های شلیک شده عمدتا مراکز نظامی و بسیار حساس در شمال فلسطین اشغالی تا عمق حدود ۶۰ کیلومتری را هدف قرار داد. عملیات دیروز از یک بامداد شروع شد و حداقل در سه نوبت و تا حدود ساعت ۷ صبح ادامه یافت. این عملیات در‌حالی صورت گرفت که اسرائیل در روزهای گذشته بیش از ۴۰۰ بار مناطق مرزی و برخی مناطق در عمق لبنان را بمباران کرده و مدعی شده بود در این حملات، سکوهای پرتاب موشک حزب‌ا... را هدف قرار داده اما عملیات دیروز حزب‌ا... بااستفاده از موشک‌های جدید نشان داد که اسرائیل در اهداف خود ناکام بوده است.در شرایط فعلی و با حملات جدید حزب‌ا... در تمام بخش‌های شمالی فلسطین، محدوده گسترده‌ای به وسعت حداقل ۷۰۰۰ کیلومتر از شهر حیفا در ساحل مدیترانه تا منطقه صفد در شرق، عملا در فضای عملیاتی حزب‌ا... قرارگرفت.در عملیات دیروزحزب‌ا...، پایگاه رامات دیوید در جنوب‌شرق حیفا که مهم‌ترین پایگاه و فرودگاه نظامی رژیم‌صهیونیستی است هدف قرار گرفت و در شمال شهر حیفا نیز صنایع نظامی بسیار حساس رافائل مورد اصابت موشک‌های حزب‌ا... قرارگرفت.با این وضعیت جدید همان‌طور که رژیم‌صهیونیستی به حملات خود در جنوب لبنان ادامه می‌دهد، در شمال فلسطین اشغالی هم شاهد گسترش عملیات حزب‌ا...هستیم که منطقه‌ای به شعاع ۷۰۰۰کیلومتر تا بلندی‌های جولان عملا در محدو‌ده عملیات حزب‌ا...است وبا چنین شرایطی، عملا  بازگردانی شهرک‌نشینان به محل زندگی‌شان که یکی از هدف‌های نتانیاهو بوده، غیرممکن است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها