آوار آوارگان بر سر نتانیاهو

حملات حزب‌ا...لبنان در حمایت ازمقاومت غزه و پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی درجنوب لبنان، ده‌ها هزارشهرک‌نشین صهیونیست را آواره کرده و بر ناامیدی هزاران صهیونیست که از ماه‌ها قبل درآوارگی به‌سر می‌برندافزوده است،چراکه با وضعیت فعلی، وعده‌های توخالی نتانیاهو برای بازگشت به شهرک‌ها را غیرعملی می‌بینند.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۸۹

رسانه‌های صهیونیست در روزهای گذشته گزارش کرده‌اند که تعداد زیادی از شهرک‌ها در شمال اراضی اشغالی پس از موج جدید حملات حزب‌ا... لبنان تخلیه شده‌اند. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به‌حال خودشان رها کرده و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.
   
وعده‌های نتانیاهو
نتانیاهو و کابینه‌اش در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها به شهرک‌نشینان وعده داده‌اند زمینه بازگشت آنها را به شهرک‌ها فراهم می‌کنند. در روزهای گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه‌اش مصمم به بازگرداندن ساکنان شمال اراضی اشغالی به منازل‌شان است.وی گفت: ماهرگزشرایط فعلی راقبول نخواهیم کردوتمامی تلاش خود را برای بازگرداندن آنها درامنیت خواهیم کرد.نتانیاهوهمچنین طی یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد:من این مساله راپیش‌تر اعلام کرده بودم؛ما شهروندان خود را به خانه‌های‌شان در مناطق شمالی در امنیت کامل بازخواهیم گرداند. این مساله دقیقا همان‌چیزی است که ما اکنون در‌حال انجام آن هستیم.درهمین راستا، یواو گالانت در‌جریان بازدیدش از مقرهای تسلیحات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که ارتش رژیم اشغالگر به حملات خود علیه لبنان تا‌زمان بازگشت ساکنان شمال اراضی اشغالی به منازل‌شان ادامه خواهد داد.گالانت اظهار کرد: من آمدم تاازنزدیک فعالیت نیروی هوایی راببینم، نتایج درهمه سطوح بسیارچشمگیر است.حزب‌ا...برخی از توانایی‌های ارتش اسرائیل را متوجه شده است.وی ادامه داد: تا زمانی‌که  بتوانیم ساکنان شمال را به خانه‌هایشان بازگردانیم، این تحرکات ادامه خواهد داشت و این یک هدف و یک مأموریت است و ما برای تحقق آن هر‌کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.
   
محاسبات اشتباه
رژیم صهیونیستی با همین سیاست و با هدف این‌که بتواند ازحجم حملات حزب‌ا... لبنان بکاهد، در روزهای گذشته از طریق حملات هوایی، مناطق زیادی را در جنوب لبنان بارها و بارها بمباران کرده که به شهادت جمع زیادی از شهروندان غیرنظامی لبنان منجر شده است. صهیونیست‌ها مدعی هستند در این حملات انبارهای تسلیحاتی و سکوهای پرتاب موشک حزب‌ا... را از بین برده‌اند، اما شرایط میدان چنین ادعایی را ثابت نمی‌کند.حملات صهیونیست‌ها در روزهای گذشته نه تنها از حجم حملات حزب‌ا... نکاسته بلکه مقاومت لبنان با رونمایی از موشک‌های جدید فادی که بسیار پیشرفته‌تر از موشک‌های قبلی است، هم بر قدرت آتش خود افزوده و هم دایره عملیات خود را گسترده‌تر کرده‌ است. بر‌اساس گزارش‌ها، موشک‌های حزب‌ا... اکنون به عمق ۱۲۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی می‌رسند و وسعتی به‌اندازه ۷۰۰۰ کیلومتر مربع از شمال سرزمین‌های اشغالی از حیفا گرفته تا بلندی‌های جولان در تیررس موشک‌های حزب‌ا... است. از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌ا... لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌ا... لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.
   
موج جدید فرار صهیونیست‌ها
افزایش قدرت و وسعت حملات حزب‌ا... باعث شده نه‌تنها آوارگان قبلی جرات بازگشت به شهرک‌ها را نداشته باشند، بلکه موج جدیدی از فرار شهرک‌نشینان در شمال سرزمین‌های اشغالی هم راه بیفتد.
به گزارش المیادین،رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حملات موشکی سنگین حزب‌ا... لبنان باعث ترس و وحشت صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی شده است. این رسانه‌ها اضافه کردند، موشک‌های مقاومت که به عکا و حیفا اصابت کرده باعث می‌شود تعداد شهرک‌نشینان صهیونیستی که شمال فلسطین اشغالی را ترک می‌کنند، افزایش پیدا کند.
رسانه‌های عبری تاکید کردند که ۲ میلیون صهیونیست در مناطق تحت آتش حملات حزب ا... لبنان قرار می‌گیرند.بی‌بی‌سی فارسی روز دوشنبه پس از حملات حزب‌ا... لبنان به حیفا در گزارشی اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این شهر از ترس جان خود به پناهگاه‌ها رفته‌اند. 
   
تنها راه‌حل مشکلات نتانیاهو
تحولات اخیر در‌حالی صورت می‌گیرد که مقامات رژیم صهیونیستی و در رأس آنها نتانیاهو مدعی شده بودند هدف‌شان از حملات اخیر علیه لبنان و حزب‌ا... بازگرداندن شهرک‌نشینان صهیونیست به مناطق شمالی فلسطین اشغالی است. این نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی بار دیگر دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شده که البته تبعات آن این‌بار به‌مراتب بزرگ‌تر از اشتباهاتی است که در جنگ غزه مرتکب شده بود. نتانیاهو در جنگ غزه به‌دنبال نابودی حماس و بازگرداندن اسرا بود، اما اکنون پس از یک سال به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده و راهی برای خروج از باتلاق غزه پیش روی خود نمی‌بیند. در‌مورد لبنان هم هدف اعلامی صهیونیست‌ها، بازگرداندن صهیونیست‌های آواره به شهرک‌های اشغالی بود، اما اکنون موج جدید آواره‌ها به مشکل بزرگی برای نتانیاهو تبدیل شده و اهداف اسرائیلی نیز آماج حملات موشکی حزب‌ا... قرار دارد.تنها راهکار پیش روی نتانیاهو و صهیونیست‌ها همان است که سید مقاومت در سخنرانی اخیر خود بر آن تاکید کرد و آن چیزی نیست جز پایان جنگ غزه.سید حسن نصرا...دبیرکل حزب‌ا... لبنان در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد: هدف صهیونیست‌ها این است ساکنان شمال در امنیت کامل به آنجا برگردند. این یک چالش بین ما و اسرائیل است، هر‌کاری بکنید حتی با ترور و فشار و جنگ تمام‌عیار، نمی‌توانید شهرک‌نشینان را به شمال برگردانید. تنها راه این است که جنگ غزه و کرانه باختری متوقف شود.

اذعان صهیونیست‌ها به توان موشکی بی‌پایان حزب‌ا...
اگرچه نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل مدعی هستند که از طریق حمله به جنوب لبنان می‌توانند از حجم حملات حزب‌ا... در آینده بکاهند و زمینه بازگشت آوارگان به شهرک‌ها را فراهم کنند، اما بسیاری از صهیونیست‌ها به این واقعیت اذعان دارند که توان نظامی حزب‌ا... با چنین حملاتی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. یعقوب عمیدرور، رئیس سابق شورای امنیت قومی اسرائیل در همین زمینه گفت حتی به آغاز روند از بین رفتن توانمندی‌های حزب‌ا...هم نزدیک نیستیم. فرمانده سابق منطقه شمال رژیم صهیونیستی هم گفت هیچ هدفی را محقق نکردیم، اسرا را بازنگرداندیم و حماس را از بین نبردیم. حزب‌ا... با گلوله‌باران منطقه الجلیل آن را اشغال و ویران کرد و پس از گذشت یک‌سال ساکنانش را به این منطقه بازنگرداندیم. تسفیکا هایموویچ، فرمانده سابق پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: من با ارزیابی ارتش مبنی بر این‌که ۵۰‌درصد موشک‌های حزب‌ا... منهدم شده، موافق نیستم. توان شلیک موشک حزب‌ا... بی‌پایان است.  در همین زمینه رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که فقط در روز دوشنبه، ۲۰۰ موشک از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. حزب‌ا... دیروز دربیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه شمشون، مرکز فرماندهی و آماده‌سازی ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک‌های فادی ــ ۳ در راستای دفاع غزه و لبنان و مردم آن هدف قرار داده است.  حزب‌ا... برای اولین‌بار از موشک فادی ــ ۳ در موشکباران پایگاه شمشون رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها