هفته نخست بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | هوادار ۰-۱ خیبر: استارت لیگ اولی‌ها با ۳ امتیاز

رضا مهاجری، اولین سرمربی برکنار شده این فصل لیگ برتر در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

در خیبر با کسی مشکلی نداشتم

اولین سرمربی برکنار شده لیگ برتر، رضا مهاجری بود. سرمربی نسبتا موفق تیم خیبر خرم‌آباد. او موفق شد در پنج هفته پنج امتیاز به دست بیاورد، اما مدیران این باشگاه شتاب‌زده عمل کردند و رأی به برکناری‌اش دادند. مهاجری در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم پاسخ شفافی به‌دلایل برکناری‌اش نمی‌دهد. او می‌گوید کارش را با قدرت انجام می‌داد و امید زیادی داشت تیم لرستانی در لیگ برتر موفق باشد.
کد خبر: ۱۴۷۴۳۳۸
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
آقای مهاجری نتایج شما در پنج هفته لیگ اول بد نبود. مقابل ذوب‌آهن و فولاد مساوی کردید، به سپاهان و تراکتور که مدعی هستند باختید و هوادار را بردید. چرا برکنار شدید؟ 
این سؤال را که من نباید جواب دهم. باید از باشگاه خیبر در این‌باره بپرسید. من با قدرت کارم را می‌کردم. بازی‌ها را با برد برابر هوادار شروع کردیم. با تیم‌هایی بازی داشتیم که بالای جدول بودند و مدعی. چه بگویم... بخش خصوصی است. مالک خصوصی دارد و می‌تواند هر تصمیمی بگیرد. من هم به این تصمیم احترام می‌گذارم. 

معمولا دلیل برکناری نتایج بد است. شما که بد نتیجه نگرفتید. 
من همین سؤال را از شما می‌پرسم. نتایج تیم من بد بود؟ 

خیر. 
شما ببینید تیم‌ها دیگر با چه رقبایی بازی کردند، ما با چه رقبایی. روند فوتبال خیبر را ببینید. در اهواز یک بر صفر از فولاد عقب بودیم، ولی یک بر یک کردیم. همین‌طور مقابل ذوب‌آهن که این اتفاق افتاد. تیم هوادار را در تهران بردیم. ما تیم‌ها را دو گروه کردیم. گفتیم هشت تیم پایین جدول رقبای مستقیم ما برای بقا هستند. یکی از آنها هم هوادار بود که بردیم. وگرنه چه کسی توقع داشت ما سپاهان را ببریم؟ یا همین‌طور تراکتور را؟ همه فکر می‌کردند ما در اهواز به فولاد می‌بازیم. باید واقعیت را بپذیریم. این تیم‌ها پرمهره‌تر از ما بودند. از ضعف چنین چیزی نمی‌گویم. عدم خودباوری هم نیست. بالاخره ما تلاش‌مان را کردیم و بد هم نتیجه نگرفتیم. هدف ما این بود که بهترین بازی‌ها را در حد و اندازه خودمان انجام دهیم و نتایج خوبی بگیریم. مگر بقیه تیم‌ها در این پنج هفته چه کار کردند؟

توقع مسئولان خبیر از شما چه بود؟ در نیمه بالای جدول باشید؟ چون تیم را یازدهم تحویل دادید. 
اصلا گیریم من قول قهرمانی داده‌ام یا قول سهمیه لیگ قهرمانان. مگر چه اتفاقی در این پنج هفته افتاده است؟ پرسپولیس و استقلال صدر جدول هستند؟ فولاد در صدر جدول است؟ خیلی از تیم‌ها هنوز گرم نشده‌اند. من هم روز اول گفتم تلاش ما این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم. هدف‌مان هم این بود با نتایج آبرومند تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. حالا بخش خصوصی تصمیم گرفت بنده نباشم. ایرادی ندارد. 

شما با کسی مشکلی داشتید یا برعکس؟ منظورم از مسئولان باشگاه است. 
نه من با کسی مشکلی نداشتم. کسی هم نمی‌دانم با من مشکل داشت یا نه، ولی بگذارید یک نکته مثبت بگویم. اینجا از مردم خرم‌آباد تشکر می‌کنم که من را شرمنده خودشان کردند. یک‌سال‌و‌نیم خستگی از تنم خارج شد. ابراز محبت داشتند و خیلی لطف کردند. من با سر بالا از خبیر رفتم. در موقعیت ضعف نبودم. خوشحالم که یک یادگار خوب برایشان به‌جا گذاشتم و توانستیم به لیگ برتر بیاییم. 

از نقل و انتقالات تیم راضی بودید؟ 
بالاخره با توجه به شرایطی که داشتیم، می‌شد یک مهاجم بگیریم. دنبالش بودیم. بودجه هم داشتیم. یک مهاجم هدف می‌خواستیم. یکی که بلند‌زن باشد و روی ارسال‌ها خوب سر بزند. قطعا اگر بازیکنی با این خصوصیت داشتیم کارمان بهتر پیش می‌رفت. 

بعد از برکناری شما، سریعا دستیار برزیلی‌تان سرمربی شد. دوست دارم بدانم احساس می‌کنید همه چیز طبق یک برنامه  و نقشه پیش رفته است؟ 
من چه جوابی برای این سؤال بدهم؟ از باشگاه بپرسید. چیزهایی که باید را جواب دادم و نمی‌توانم چیز دیگری بگویم. من کارم را می‌کردم و ایمان داشتم تیمم نتایج خوبی می‌گیرد و رفته‌رفته بهتر می‌شود. حالا اگر سؤال دیگری هست آنها باید جوابگو باشند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها