دستان باز جنایتکار و چشمان بسته مدعیان

اسرائیل در یک‌سال گذشته از هیچ جنایتی کوتاهی نکرده و بار دیگر ثابت کرده که ذات این رژیم، مخل امنیت و صلح جهانی است و هرچه می‌گذرد نقش مخرب این رژیم در عرصه بین‌الملل، بیش از قبل آشکار می‌شود. دلیل آن هم این است که رژیم اسرائیل از ابتدا بر پایه ایده‌هایی شکل‌گرفته که بنابر قوانین بین‌المللی تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود و این ایده‌های نژادپرستانه و جنایتکارانه با هیچ بزک و آرایشی قابل مخفی کردن نیست.
کد خبر: ۱۴۷۴۳۶۴
 
با وجود این وضعیت، کشورهایی که خودشان از بانیان سازمان ملل هستند دست به تاسیس چنین رژیمی زدند و در طول بیش از ۷۰‌سال گذشته با تمام توان از اسرائیل و جنایاتش حمایت کرده‌اند تا بار دیگر تناقض‌های موجود در گفتار و رفتار خود را به همگان ثابت کنند. قوانین و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد از چندین مورد به‌عنوان مهم‌ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین‌المللی نام می‌برند که مهم‌ترین آنها را می‌توان این‌گونه برشمرد: ۱ــ توسل به زور نظامی در مواردی غیر از دفاع از خود، ۲ــ تروریسم، ۳ــ نقض حقوق‌بشر، ۴ــ ارتکاب نسل‌کشی،۵ــ جنایت‌های جنگی، ۶ــ اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و ۷ــ جنگ سایبری و جنگ اطلاعاتی.
​​​​​​​رژیم اسرائیل از ابتدای تشکیل بر پایه ایده‌هایی که نقض تک‌تک موارد فوق هستند شکل گرفته است. عملکرد رژیم صهیونیستی در طول حیات این رژیم علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه‌باختری به‌خصوص جنایات صهیونیست‌ها در یک‌سال گذشته از زمان عملیات طوفان‌الاقصی در هفت اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون مستندات کافی دال بر اثبات هر‌یک از مواردی که به‌عنوان معیاری برای تبدیل این رژیم به‌عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی بوده ارائه کرده است.
یورو ــ مد مانیتور که یک سازمان حقوق‌بشری است در گزارشی می‌نویسد: ارتش اسرائیل هم در نوار غزه و هم در لبنان، به‌طور عمدی به غیرنظامیان فرصت کافی برای فرار از مناطق در حال بمباران را نداده و از آنها در برابر خطر‌های ناشی از عملیات نظامی محافظت نمی‌کند؛ در عوض، اسرائیل به‌طور تصادفی و مستقیم ساختمان‌های غیرنظامی از جمله ساختمان‌های بیمارستان‌ها و مدارس اطراف را هدف قرار می‌دهد.
اما با وجود این دولت آمریکا همچنان به حمایت نامحدود از این رژیم ادامه می‌دهد و نه‌تنها جنایات آن را محکوم نکرده‌، بلکه مقامات آن همچنان از حق دفاع اسرائیل از خود سخن می‌گویند. در این گزارش برخی معیارهای سازمان ملل را که در چهارچوب آنها، رژیم صهیونیستی به‌عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی قلمداد می‌شود، بررسی کرده‌ایم.

توسل به زور نظامی 
صهیونیست‌ها در تمام جنایات‌شان مدعی هستند که برای حفاظت از جان شهروندان‌شان دست به عملیات زده‌اند، اما بخش اصلی شهیدان در غزه و لبنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند که هرگز سلاح به دست نگرفته‌اند. این نشان می‌دهد که ادعاهای اسرائیل مبنی بر انجام عملیات با هدف دفاع از خود، دروغی بیش نیست. 

تروریسم
اسرائیل، رژیمی است که در سال‌های گذشته به‌صورت سیستماتیک در نقاط مختلف دنیا دست به ترور زده و در جاهایی که از واکنش طرف مقابل نترسد ابایی از اعتراف به ترورهای انجام شده هم ندارد. ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، تنها یکی از هزاران نمونه رفتار تروریستی رژیم‌صهیونیستی است. روزنامه نیویورک‌تایمز اخیرا در گزارشی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه از سوی اسرائیل، از این‌که رژیم صهیونیستی دستور ترور افرادی را می‌دهد که مستقیم یا غیرمستقیم با آنها در حال مذاکره است اظهار تعجب کرده بود. 

نقض حقوق‌بشر 
اسرائیل در یک‌سال گذشته کارنامه کاملی از نقض حقوق‌بشر در غزه به‌جا گذاشته است. گذشته از جنایات گسترده این رژیم در غزه و کشتار زنان و کودکان، اسرائیل تمام مرزها را بسته و اجازه ورود دارو، مواد غذایی و لوازم بهداشتی به غزه را نمی‌دهد و مردم این منطقه را با شرایط وحشتناک بهداشتی مواجه کرده و بحران گرسنگی در این منطقه بیداد می‌کند. 

نسل‌کشی 
دولت اسرائیل در جنگ اخیر غزه به بهانه این‌که می‌خواهد با حماس مقابله کند دست به کشتار وسیع مردم فلسطین زده و نسل‌کشی را به معنی واقعی تحقق بخشیده است. طرح‌هایی که صهیونیست‌ها برای دوران پس از جنگ مطرح می‌کنند مکمل نسل‌کشی آنها در جنگ است و واقعیت میدان نشان می‌دهد که جنگ غزه، تلاشی حساب‌شده برای نابودی کل جمعیت مردم فلسطین و خالی کردن غزه وکرانه باختری در پوشش دفاع از خود است.

جنایت جنگی 
روزنامه گاردین پس از جنایت اسرائیل در انفجار پیجرها در لبنان نوشت: یک معاهده جهانی در هر شرایطی استفاده از تله‌های انفجاری یا وسایل دیگر به شکل اشیای قابل حمل ظاهرا بی‌ضرر را که به‌طور خاص برای مواد منفجره طراحی و ساخته شده‌اند ممنوع کرده وجنایت جنگی به‌شمار آورده است. اسرائیل که این پروتکل جهانی را امضا کرده، آن را در انفجارهای لبنان نقض کرد.

سلاح‌های کشتار جمعی 
سازمان حقوق بشری یورو ــ مدمانیتور درگزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی درحمله به مناطق مختلف لبنان ازفسفر سفید استفاده کرده است. استفاده از فسفر سفید مطابق با کنوانسیون ژنو ممنوع قلمداد شده اما رژیم صهیونیستی بدون توجه به معاهده‌های بین‌المللی از این سلاح کشنده علیه زنان و کودکان استفاده می‌کند.

جنگ سایبری و اطلاعاتی 
اقدام اخیر رژیم صهیونیستی به کشتارجمعی لبنانی‌ها ازطریق ابزارهای الکترونیک ارتباطی وخدماتی،یعنی این‌که رژیم صهیونیستی در کشتار کور ودسته‌جمعی انسان‌ها، توسل به هر ابزار و روشی رامجاز می‌داند. چنین رفتارهای جنون‌آمیز و وحشیانه‌ای یک تهدید عینی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها