پشت پرده بازار زیر زمینی فروش مشروبات الکلی

مشروب آنلاین

۲۱۷مسموم و ۳۴فوتی در موج جدید مسمومیت الکلی

ساقی‌های مرگ در برابر اتهام قتل‌عمد

با فروکش کردن موج مسمومیت‌های الکلی در استان‌های گیلان، مازندران و همدان، تحقیقات پلیسی و قضایی برای توزیع‌کنندگان این مشروبات آغاز شده و به‌گفته رئیس کل دادگستری استان گیلان، این متهمان دربرابر اتهام قتل‌عمد قراردارند.
کد خبر: ۱۴۷۶۱۰۹
 
موج جدید مسمومیت‌های الکلی از ۱۰روز قبل در شمال کشور آغاز شد و در ادامه به همدان و غرب استان تهران هم کشیده شد. براساس آمارهای رسمی، در این موج ۲۱۷ زن و مرد دچار مسمومیت شده که ۳۴ نفر از آنها جان باختند.
 
گیلان؛ ۳۲ مسموم و ۹ فوتی
موج مسمومیت که از استان گیلان و شهر رشت آغاز شده باعث ناراحتی و مسموم‌شدن شدید ۳۲ نفر شد که ۹ نفر از آنها تاکنون جان باخته و ۱۰ نفر دیگر بستری هستند. در ادامه، تحقیقات قضایی و پلیسی برای دستگیری متهمان آغاز شد. دو روز قبل رئیس کل دادگستری گیلان در مصاحبه‌ای گفت‌: فرد تولیدکننده مشروبات الکلی در پرونده مسمومیت، به اتهام قتل عمد و دو نفر که یک نفر توزیع‌کننده و یک نفر صاحب رستوران بوده به اتهام توزیع مشروبات الکلی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و دستور جلب یک متهم فراری دیگر نیز صادر شده است. صاحب رستوران در محل کارش مشروبات را سرو می‌کرد.در ادامه ماموران متوجه شدند که متهم فراری این پرونده به تهران گریخته که او را درعملیاتی دستگیر کردند.
متهم مورد تحقیقات اولیه ازسوی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران قرارگرفت ودر اظهاراتش گفت‌: سال‌هاست که در زمینه فروش الکل طبی، مواد شوینده و بهداشتی در تهران فعالیت دارم و این محصولات بهداشتی را به شهرهای دیگر ارسال می‌کنم. اما بابت این‌که از این الکل‌ها در تهیه و فروش مشروبات الکلی تقلبی استفاده و باعث مرگ افرادی شده‌، خبر ندارم. به مشتریانی در شهر رشت هم الکل طبی فروخته و برای‌شان ارسال کرده‌ام‌. من درماجرای تهیه و فروش مشروبات الکلی تقلبی درشهر رشت که باعث مرگ مردم شده، نقشی نداشتم واشتباهی بازداشت شده‌ام،موسی رضا‌زاده، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اظهارات ضد‌و‌نقیض این مرد، او که در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفته برای ادامه تحقیقات تحویل پلیس استان گیلان شد‌.
 
مازندران؛ ۱۶۰ مسموم و ۱۳ فوتی
استان مازندران مقصد دوم توزیع‌کنندگان مشروبات دست‌ساز تقلبی بود. مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین آمار مسموم‌شدگان گفت‌: ۱۶۰ نفر به بیمارستان‌های مازندران مراجعه کردند. این افراد به بیمارستان‌های چالوس، نوشهر، آمل و قائمشهر مراجعه کردند.از این تعداد براساس اعلام پزشکی‌قانونی ۱۳ نفر جان باختند و یک نفر هم مرگ مغزی شده است.
 
همدان؛ ۲۰ مسموم و ۱۱ فوتی
دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز دیروز از افزایش جان‌باختگان مسمومیت مشروبات الکلی در همدان به ۱۱ نفر و همچنین بازداشت ۱۰ نفر متهم در این رابطه خبر داد.عباس نجفی افزود: هفته گذشته چهار مورد فوتی مربوط به مسمومیت‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی در همدان داشتیم که متاسفانه طی چند روز اخیر پنج نفر دیگر به شمار جان‌باختگان افزوده شد.دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان این‌که دستورات قضایی لازم به‌منظور بررسی ابعاد این موضوع و برخورد قاطع با عاملان صادر شده‌، اظهار کرد: در این رابطه ۱۰ نفر متهم شناسایی و بازداشت شده‌اند.
   
غرب استان تهران؛ سه مسموم و یک فوتی
براساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی، در این مدت سه نفر در غرب استان تهران دچار مسمومیت با مشروبات الکلی شده که یک نفر از آنها جان باخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها