رژیم صهیونیستی از تمام توان خود برای تحقق این شعار استفاده می‌کند
یک کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

رژیم صهیونیستی از تمام توان خود برای تحقق این شعار استفاده می‌کند

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

عملیات روانی از نیل تا فرات

 
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی امیدی به اینکه بتوانند اسرائیل را در موقعیت و مرز‌های کنونی حفظ کنند، ندارند، گفت: در چنین شرایطی آن‌ها دوباره به عنوان آخرین تلاش‌های‌شان به عملیات روانی و تبلیغ شعار‌هایی مانند از نیل تا فرات و اسرائیل بزرگ روی آورده‌اند.
  یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی امیدی به اینکه بتوانند اسرائیل را در موقعیت و مرز‌های کنونی حفظ کنند، ندارند، گفت: در چنین شرایطی آن‌ها دوباره به عنوان آخرین تلاش‌های‌شان به عملیات روانی و تبلیغ شعار‌هایی مانند از نیل تا فرات و اسرائیل بزرگ روی آورده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۶۶۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره اینکه رژیم صهیونیستی دوباره به مطرح کردن شعار‌هایی مانند از نیل تا فرات روی آورده است، عنوان کرد: لازم به یادآوری است که در عملیات‌های روانی که به موازات جنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد کوشش بر این است که از شعار‌هایی استفاده شود تا در کنار تقویت و حفظ روحیه نیرو‌های داخلی، روحیه نیرو‌های جبهه مقابل نیز تضعیف شود.

‌وی با اشاره به اینکه این روز‌ها سیل مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی سرعت بیشتری به خود گرفته است، توضیح داد‌: بسیاری از خبرگزاری‌ها نیز به این واقعیت اعتراف کرده‌اند که صهیونیست‌های مقیم فلسطین اشغالی دیگر امیدی به ماندن در این مناطق ندارند.

به گفته قنادباشی در چنین شرایطی مقامات رژیم صهیونیستی به تبلیغاتی نیاز دارند تا به وسیله آن مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی را کاهش دهند.

 این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف مقامات رژیم صهیونیستی حتی از اعتقادات مذهبی و گذشته صهیونیست‌ها نیز به عنوان دستاویزی برای عملیات روانی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: افسانه ارض موعود، تسلط بر نیل تا فرات و یا ا‌سرائیل بزرگ برخی از شعار‌هایی است که در مقاطعی در دهه‌های گذشته سبب شد تا صهیونیست‌ها در سراسر جهان به تحقق چنین شعار‌هایی امیدوار شوند.

قنادباشی یادآور شد: این شعار‌ها همچنین سبب شد که سرمایه‌داران بزرگ صهیونیست و یهودی به ارسال کمک‌های هنگفت به اسرائیل ترغیب شوند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: به این ترتیب اسرائیل بزرگ، ارض موعود و تجدید دوباره بنای هیکل از شعار‌هایی است که در صدر تبلیغات صهیونیست طی سال‌های متمادی قرار داشت و به طور مستمر از آن استفاده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اما با توجه به اینکه طی دو دهه گذشته اسرائیلی‌ها همواره در هر نبردی شکست خورده‌اند، این شعار‌ها رنگ باخته است. برای نمونه در جنگ ۳۳ روزه اسرائیلی‌ها در نبرد با حزب الله شکست خوردند و پس از آن نیز آن‌ها در ۱۲ جنگی که علیه غزه آغاز کردند، شکست خوردند.

قنادباشی بیان کرد: به این ترتیب این روز‌ها این شعار‌ها در دنیای خارج و داخل رژیم صهیونیستی خریداری ندارد و از آن‌ها استقبال نمی‌شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان نیز نتوانسته زمینه بازگشت شهرک‌نشینان را به شهر‌های شمالی فلسطین اشغالی محقق کند و با مشکل بسیار بزرگ دیگری به نام فرار شهرک نشینان به مناطق مرکزی اسرائیل روبرو شده است. به همین دلیل آن‌ها دوباره آخرین راه را استفاده از مصاحبه قدیمی وزیر اقتصادشان دانسته و آن را در صدر خبر‌ها مطرح کرده‌اند با این امید که شاید توسل به این شعار‌ها دوباره بتواند تا اندازه‌ای از شکست فضاحت بار آن‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی شعار نیل تا فرات را در صحنه‌های ظاهری به عنوان آرمان حفظ کرده است و می‌توان رد آن را روی پرچم یا لباس سربازان رژیم صهیونیستی دید، خاطرنشان کرد: اما در عرصه عمل شرایط متفاوت است و با توجه به شکست طرح معادله صلح ابراهیم و یا الحاق کرانه باختری مقامات رژیم صهیونیستی هیچ امیدی به اینکه بتوانند اسرائیل را در موقعیت و مرز‌های کنونی حفظ کنند ندارند؛ چنانکه بنا به اعترافشان، کابوس فروپاشی این رژیم آن‌ها را دچار روان پریشی کرده است.

قنادباشی تاکید کرد: در واقع مطرح کردن دوباره این شعار‌ها نشانه آخرین تلاش و آخرین تیر ترکشی است که رژیم صهیونیستی برای حفظ خود بکار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها