۷جنایت در خونخواهی از برادر

 قاتل خونسرد که در خونخواهی از اعدام برادرش، هفت نفر از اولیای دم را به قتل رسانده بود قبل از دستگیری بر اثر ابتلا به سرطان جان باخت. قاتل ۳۵ سال توانست از دست پلیس فرار کند.
کد خبر: ۱۴۷۷۸۴۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده ازسال۱۳۶۷ و با گزارش قتل‌های مشابه دریکی ازروستا‌های شهر خفر در استان فارس آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد قربانیان از اهالی یک طایفه هستند که در محل‌های خلوت با شلیک اسلحه‌های کلت و کلاشینکف از پا درآمده بودند. قاتل سریالی با زیر نظر گرفتن قربانیان، آن‌ها را در محل‌های کم‌تردد گرفتار تله اش می‌کرد و به قتل می‌رساند. بررسی جنایت‌ها نشان داد، انگیزه قتل‌ها کینه و انتقام است. به همین دلیل ماموران به بررسی سوابق افرادی پرداختند که با قربانیان اختلاف داشتند. تحقیقات در این شاخه مأموران را به مرد جوانی به نام شاهین رساند. بین سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ دو مرد در درگیری طایفه‌ای در این روستا به قتل رسیدند که شاهین و برادرش به‌عنوان متهمان پرونده دستگیر شدند. پس از محاکمه، برادر شاهین قصاص شد. چند سال بعد هم شاهین آزاد شد و به خونخواهی از برادرش سراغ اولیای دم دو قربانی می‌رفت و آن‌ها را به قتل می‌رساند. قاتل خشن بعد از هر جنایت به کوه‌های اطراف روستا می‌رفت و در آنجا مخفی می‌شد. مأموران چندین عملیات برای دستگیری او اجرا کردند، اما شاهین قبل ازحضورپلیس مخفیگاهش راتغییر می‌داد. سال۱۳۸۱ شاهین هفتمین جنایتش را مرتکب شد و بعد از آن قتل‌های سریالی را متوقف‌کرد. چندی قبل و با گذشت ۲۲ سال از آخرین جنایتش، پرونده دوباره به جریان افتاد و مأموران متوجه شدند همسر شاهین از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۲ همراه مردی افغان به چند بیمارستان شیراز مراجعه کرده بود. مرد افغان مبتلا به سرطان خون سال ۱۴۰۲ بر اثر این بیماری جان باخت و دفن شد. در بررسی شباهت سن و ظاهر مرد افغان به قاتل تحت تعقیب، مأموران سراغ همسر او رفتند که او در تحقیقات لب به اعتراف باز کرد و گفت: شاهین بعد از جنایت‌ها، با تغییر چهره و گرفتن مدارک یک افغان، زندگی جدیدی را آغاز کرد. در این مدت مخفیانه زندگی می‌کردیم تا این که سال ۱۳۹۶ به سرطان مبتلا شد و شش سال بعد فوت کرد. مجبور شدیم با همان هویت مرد افغان او را دفن کنیم.  
رئیس پلیس آگاهی استان فارس در این باره گفت: دو قبضه اسلحه کلاشینکف و کلتی که قاتل در کشتن قربانیان از آن استفاده کرده بود، در بازرسی از خانه‌شان کشف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها