سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

نقشه راه مقاومت در حال و آینده

در پیام رهبر معظم انقلاب عناصری همچون جهاد، شهادت، ایثار و از خود گذشتگی، الگو و نمونه بودن ‌ فردی ایثارگر برای همه آزادگان جهان مطرح شده است. در واقع ‌ این پیام می‌تواند به نوعی نقشه راه مقاومت در حال و آینده تعبیر شود.
در پیام رهبر معظم انقلاب عناصری همچون جهاد، شهادت، ایثار و از خود گذشتگی، الگو و نمونه بودن ‌ فردی ایثارگر برای همه آزادگان جهان مطرح شده است. در واقع ‌ این پیام می‌تواند به نوعی نقشه راه مقاومت در حال و آینده تعبیر شود.
کد خبر: ۱۴۷۷۹۰۶
نویسنده  سید رضا صدرالحسینی | تحلیلگر مسائل منطقه

یکی از موضوعات مهم در تحولات اخیر منطقه شهادت آقای یحیی سنوار و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این شهادت است.

این پیام از جهات مختلفی دارای اهمیت است. برای نمونه  باید توجه داشت که مرجعیت شیعه برای یک مجاهد اهل تسنن پیام تسلیت و تعزیت صادر کرده‌اند.

 نکته دیگر اینکه یک رهبر سیاسی- مذهبی برای ‌ مجاهدی خستگی ناپذیر و  ایثارگر که می‌تواند برای نسل جوان حال و آینده به عنوان اسطوره‌ای از نظر ایثار، مقاومت و شهادت محسوب شود، این پیام را صادرکرده‌اند.

افزون بر این‌‌ رهبر معظم انقلاب در این پیام به مسائل مهمی مانند زنده بودن فلسطین، مقاومت، غزه و مسیر آقای شهید یحیی سنوار اشاره کرده‌اند.

 لازم به یادآوری است که آقای یحیی سنوار ‌از سنین نوجوانی در مسیر مقاومت و جهاد در مقابل ستمگران و اشغالگران سرزمین فلسطین تلاش‌های مضاعفی ‌چه در زندان و سیاه چاله‌های رژیم صهیونیستی و  چه در میادین  جنگ کرده‌اند.

‌رهبر معظم انقلاب در این پیام بر موضوع مهم حمایت همیشگی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران ‌ از مقاومت نیز تاکید کردند. در واقع مسیر گذشته‌، حال و آینده جمهوری اسلامی در قبال مقاومت فلسطین در پیام رهبر ‌انقلاب کاملا مستتر است. به عبارت دیگر این پیام، پیامی بود به ملت مقاوم فلسطین و مردم قهرمان غزه به عنوان حامیان اصلی مقاومت فلسطین.

باید تاکید کرد که در این پیام عناصری همچون جهاد، شهادت، ایثار و ازخود گذشتگی، الگو و نمونه بودن ‌ فردی ایثارگر برای همه آزادگان جهان مطرح شده است. در واقع ‌ پیام رهبر انقلاب می تواند به نوعی نقشه راه مقاومت در حال و آینده تعبیر شود. علاوه بر این در این پیام تاکید شده است‌ که‌ این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیه از پیشروی باز نماند‌ و با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت‌‌. در حقیقت به این شکل ایشان به عنوان نشانه‌ای برای مسیر پر رهرو شهدا قلمداد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها