رسانه ملی یک‌تنه در برابر جنگ روانی دشمن ایستاده است

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به نقش تمدن‌ساز رسانه ملی در برابر هجمه‌های تبلیغاتی غرب گفت: برد ما با نظام سلطه جهانی به اوج خود رسیده و امروز انقلاب مستضعفین، هویتی نو و تمدنی نوین را به جهان ارائه داده است.
کد خبر: ۱۵۰۶۲۹۸
نویسنده سیددارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، علیرضا کیخا عصر امروز در اجلاسیه مدیران سراسر کشور رسانه ملی که با حضور مدیران و فعالان رسانه‌ای برگزار شد، با اشاره به جایگاه تحول‌آفرین رسانه ملی در گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی گفت: برد ما با تمامیت نظام سلطه به اوج خود رسیده است و انقلاب اسلامی توانسته است هندسه قدرت جهانی را متحول سازد.

وی با تأکید بر اهمیت سند تحول رسانه ملی تصریح کرد: اگر بخواهیم این سند را در دو محور خلاصه کنیم، آن‌ دو محور، عدالت‌گستری و محوریت فرهنگی است. این دو بال، رسانه ملی را در مسیر تعالی و نقش‌آفرینی ملی و بین‌المللی به پرواز درآورده‌اند.

کیخا با اشاره به ضرورت بازتعریف هویت ملی در تراز انقلاب اسلامی گفت: ما با سه سطح از هویت مواجه هستیم: هویت محلی، هویت منطقه‌ای و هویت ملی، این سه، همگی در ذیل هویت ایرانی و اسلامی قرار دارند و در چارچوبی عظیم‌تر، یعنی تمدن نوین اسلامی معنا می‌یابند.

وی افزود: علم هویت باید در دستان سیاست‌مداری در تراز امام خمینی (ره) باشد،امام بازی‌های جهانی را برهم زد، و هویتی نو و مستقل تعریف کرد، این هویت نه بر مبنای مذهب یا قومیت یا مرزبندی‌های جغرافیایی، بلکه بر اساس تقابل مستضعفین و مستکبرین استوار است، این همان هویتی است که تمام دعوای غرب با ما، بر سر آن است.

معاون استان‌های سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه تاریخی ملت‌های تحت استعمار اشاره کرد و گفت: یکی از اندیشمندان هندی می‌گفت سال‌هاست بغض استعمار انگلیس را در سینه داریم،نه تنها هویت، بلکه خواهان نسل و سرزمین ما را تغییر دهند؛ فرزندان ما را طوری پرورش دادند که رگ انگلیسی داشته باشند، در چنین فضایی، هر که دشمن انگلیس باشد، دوست ما است.

وی خاطرنشان کرد: امام فرمودند که ما مستضعفین عالم مفتخریم که دشمنانمان آمریکا، صدام و اسرائیل هستند، این سخن هنوز، فریاد ماست، ما وحدت را تاکتیک نمی‌دانیم، بلکه آن را راهبرد می‌دانیم، همه این‌ها ذیل یک پرچم معنا پیدا می‌کند.

کیخا با اشاره به نقش رسانه در تقابل حق و باطل، ادامه داد: در میان گرد و غبار سنگین این نبرد تمدنی، رسانه جای حق و باطل را عوض می‌کند، جایی که کودکان غزه جانباز و یتیم می‌شوند، مادرانی فرزند نوزادشان را زیر آوار دفن می‌کنند، و نسل آینده به امید پایان جنگ روزگار می‌گذرانند. بیش از ۴۰۰ روز است که کودکان غزه حتی یک روز بدون بمباران، بدون شهید، بدون آتش را تجربه نکرده‌اند.

 معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: رسانه افکار عمومی را هدایت می‌کند؛ جای جلاد و شهید را عوض می‌کند؛ میدان بازی را جابه‌جا می‌کند، در چنین شرایطی، رسانه ملی ما، در برابر تهاجم سنگین رسانه‌های غرب و شرق، یک تنه ایستاده و برای دفاع از حقیقت، سینه سپر کرده و این سند افتخار ملت ایران است.

کیخا با اشاره به زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی ایران گفت: ایران همچون فرش گران‌بهای دست‌باف است؛ تار و پودش با عشق و معرفت بافته شده است، از سنندج تا خوزستان، از مردم باصفای کردستان تا همه گوشه‌های ایران زیبا، اما ما یک ضعف بزرگ داشته‌ایم: این فرش را خوب معرفی نکرده‌ایم.

وی همچنین افزود: متأسفانه ایران را تنها با تهران و برج‌های بلندش معرفی کرده‌ایم، در حالی که فرهنگ، لباس، زبان و سنت‌های بومی ما، بخش مهمی از هویت ماست، ما باید گام‌هایی برای جبران این غفلت برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها