حمید بروغنی،مدیرعامل بازاریابان تجارت جهانی درباره وضعیت بازاریابی در شرکتهای دانشبنیان ایران اظهار داشت : در حال حاضر، شرکتهای دانشبنیان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند، اما چالشهای زیادی در حوزه بازاریابی دارند. یکی از دغدغههای مهم کمبود شناخت از بازارهای هدف و نیازهای مشتریان است. برای موفقیت در بازارهای داخلی و خارجی، نیازمند استراتژیهای نوین و بهرهگیری از فناوریهای روز دنیا هستیم.
وی با بیان اینکه حمایتهای دولتی و ایجاد شبکههای تبلیغاتی قوی نقش اساسی در بهبود وضعیت بازاریابی شرکتهای دانش بنیان ایفا میکند افزود : مهمترین اقدام برای تقویت فرآیند بازاریابی در این شرکتها آموزش نیروهای متخصص در زمینه بازاریابی دیجیتال و بینالمللی است. علاوه بر این، توسعه پلتفرمهای تبلیغاتی بومی و بهرهگیری از فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی در تحلیل بازار و شناخت نیازهای مشتریان، میتواند کمک شایانی به شرکتهای دانشبنیان کند. همچنین، افزایش تعامل و همکاری میان شرکتها و نهادهای دولتی و خصوصی، مسیر توسعه بازار و ارتقاء سطح بازاریابی را هموارتر میسازد.
به گفته بروغنی موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی نیازمند عزم و تلاش مستمر است و شرکتهای دانشبنیان باید تمرکز خود را بر نوآوری، کیفیت و شناخت دقیق نیازهای بازار قرار دهند. در این مسیر، همتی جمعی و حمایتهای مؤثر میتواند نقش کلیدی در ارتقاء جایگاه فناوری و تجارت کشورمان ایفا کند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
محمود قماطی، نائبرئیس شورای سیاسی حزبالله در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم»:
صریح و بیپرده با علیرضا خانی عضو سابق هیأت مدیره استقلال