
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
زمانی که کسبوکار مشاورهایتان را راهاندازی میکنید، زمان آن میرسد که مشتریانتان را با روشهای بازاریابی، جذب کسبوکارتان کنید. چون اگر شما مشتری نداشته باشید، مشخصاً کسبوکاری هم در کار نیست.
ارائه مشاوره، مخصوصاً زمانی که شما درزمینه بازاریابی فعالیت میکنید کار بسیار سختی است، زیرا غالباً حتی نمیدانند که نیاز به مشاوره بازاریابی دارند. آنها فروشی عادی دارند و به همان نیز راضی هستند.
اما 5 روشی که میتوان تعداد مشتریان را با آن افزایش داد، به شرح زیر است:
ارسال ایمیل مستقیم:
ارسال مستقیم ایمیل، همیشه یکی از فرصتهای استفادهنشده بوده است. اگر بتوانید مشتریانتان را دستهبندی و هدفگذاری کنید، 2 فرصت برای فرش به دست میآورید. فرصت اول جذب با عنوان و فرصت دوم ایجاد سؤالی برای کاربر تا جذب محتوا شود و سؤالی برای وی ایجاد شود که توسط این 3 راهکار کلی ایجاد میشود:
تماسهای سرد:
تماسهایی که شاید بسیاری از شما، آنها را تجربه کرده باشید. تماسهایی برای فروش بیمه، کپسول آتشنشانی و بسیاری دیگر که شاید شمارا آزار دهد. اما، اگر این تماسها هدفمند باشند، واقعاً مؤثر هستند! در حقیقت اگر کسی به دنبال مشاور بازاریابی باشد و شما با او تماس بگیرید و پیشنهادی جذاب ارائه کنید، قطعاً خلأ در بخش بازاریابی، او را متقاعد خواهد کرد.
تبلیغات:
ازآنجاکه روشهای تبلیغ سنتی بسیار گرانتر از آنی هستند که بخواهید برای آنها هزینه صرف کنید، میبایست سعی کنید هزینهها را کاملاً هدفمند اجرا کنید. به این صورت که حتی اگر میخواهید خود را بهعنوان مشاور بازاریابی در یک مجله معرفی کنید، سعی کنید مجله مربوط به کسبوکار و بازاریابی باشد!
البته اجرای این کار در فضای اینترنت راحتتر خواهد بود.
خبرنامه:
خبرنامهها که این روزها در ایمیلهای ما بسیار دیده میشوند، میتواند یک راهکار خوب در افزایش فروش به مشتریان باشد. در حقیقت بازاریابی ایمیلی، به دلیل حدوداً 40 برابر سودآوری به ازای یک واحد هزینه، ابزاری بهشدت سود ده و مفید است.
دهانبهدهان:
این راهکاری است که بسیاری از آن بهخوبی استفاده نمیکنند. در حقیقت غالب مشاوران، سعی میکنند مشتری جدیدی کسب کنند و زمانی که سرشان شلوغ شد، دیگر اهمیتی به مشتریان قدیمی نمیدهند. درصورتیکه ارسال یک نامه تشکرآمیز، میتواند بهخوبی افزایش در راستای معرفی شدن به غریبهها سودمند باشد.
در مورد مشاوران بازاریابی، ارائه مشاوره بازاریابی رایگان، بهاندازه حتی روزی 10 دقیقه، میتواند بهخوبی سودمند باشد.
منصور کیارش – مشاور بازاریابی و کسبوکار
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد