اگر شما هم از آن دسته فروشندگانی هستید که در اینستاگرام فعالیت زیادی دارید و فکر میکنید همین کافیست، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید. هرچند شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام سکوی پرتاب مناسبی برای شروع هستند، اما تکیهی صرف بر آن، بهخصوص در ایران، ریسک زیادی دارد. در ادامه، بررسی میکنیم چرا داشتن یک وب سایت برای اینستاگرام نهتنها ضروری، بلکه تضمینکنندهی آیندهی کسبوکار شماست. با ما همراه باشید تا درباره محدودیت های اینستاگرام، مزایای داشتن سایت و امکاناتش و نحوه اتصال سایت به پیج اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.
اگرچه اینستاگرام فضای خوبی برای دیده شدن است، اما تکیهی کامل به آن خطرناک است. دلایل زیر نشان میدهد چرا تنها داشتن پیج اینستا کافی نیست:
تمام این موارد نشان میدهند که لازم است برای حفظ و توسعه کسبوکار خود، حتماً به فکر راهاندازی یک وب سایت برای اینستاگرام باشید. به خاطر داشته باشید که در کسب و کار خود هرگز نماید تنها به یک کانال ارتباطی اکتفا کنید. بلکه تا جای ممکن باید مسیرهای ارتباطی گسترده ای را در نظر بگیرید.
با طراحی سایت حرفه ای، فروشگاه اینستاگرامی شما به یک بستر قابل اعتماد و همیشه در دسترس تبدیل میشود. با داشتن یک وبسایت و درج آن در اینستاگرام می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:
وجود اینماد، مجوز کسب و کارهای مجازی و درگاه پرداخت رسمی، حس اطمینان بیشتری به مشتری منتقل میکنید. این سطح از اعتبار در شبکههای اجتماعی بهسختی قابل دستیابی است!
با داشتن سایت، نیازی نیست به سوالات تکراری در دایرکت پاسخ دهید به راحتی می توانید صفحه ای با عنوان سوالات متداول در سایت داشته باشید. همچنین لازم نیست چند بار در روز موجودی و قیمت محصولات را اعلام کنید. مشتریان اطلاعات لازم را مستقیماً از وبسایت دریافت میکنند و مراحل خرید را بهصورت اتوماتیک طی میکنند.
در اینستاگرام، سفارشگیری بهصورت دستی و از طریق دایرکت ممکن است با خطا، تداخل سفارشها یا اشتباهات بانکی همراه باشد. اما در وبسایت، همه مراحل ثبت سفارش، پرداخت، ثبت اطلاعات مشتری و صدور فاکتور بهصورت اتوماتیک انجام میشود.
در شرایطی که احتمال ملی شدن اینترنت کشور وجود دارد؛ داشتن یک وبسایت باعث میشود کسبوکار شما همیشه در دسترس مشتریان باقی بماند و فروشتان متوقف نشود.
در وبسایت، اطلاعات هر مشتری ذخیره می شود. این دادهها برای تحلیل رفتار مشتری، ارسال پیشنهادهای شخصیسازیشده، تخفیفهای اختصاصی یا کمپینهای پیامکی بسیار مفید است.
برخلاف الگوریتم اینستاگرام که محتوای صفحه شما را بیشتر به مخاطبین فعلی نمایش می دهد، با سئو (SEO) سایت خود میتوانید مشتریانی از سرچ مستقیم گوگل، دیسکاور و نیز بخش تصاویر و ویدئو های گوگل جذب کنید.
محتوای اینستاگرام معمولاً پس از مدت کوتاهی بازدید خود را از دست میدهد. اما محتوای سایت – مانند توضیحات محصول یا مقالات – میتواند ماهها یا حتی سالها در نتایج گوگل باقی مانده و مخاطب جذب کنند.
با استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی می توانید انواع مدلهای فروش مانند فروش اقساطی، پیشفروش، فروش اشتراکی، صدور کد تخفیف، صدور فاکتور رسمی و پیشنهادهای ویژه را اجرا کنید؛ امکاناتی که در بستر اینستاگرام عملا غیرقابل پیادهسازی است.
ابزارهای تحلیلی وبسایت مانند سرچ کنسول، گوگل آنالتیکس و... به شما کمک میکنند تا بدانید کاربران بیشتر به کدام محصولات توجه دارند، در کدام مرحله از خرید سایت را ترک میکنند یا چه صفحاتی بیشترین بازدید را دارند. این دادهها برای بهینه سازی و تصمیم گیری کاربردی اند.
یک سایت حرفهای با اطلاعات ورودی گوگل، دادههای فروش، اطلاعات مشتریان، یک سرمایه واقعی محسوب میشود. در آینده، میتوان آن را ارزشگذاری کرد، به سرمایهگذار ارائه داد یا حتی واگذار نمود.
اگر تا امروز بین داشتن سایت یا اینستاگرام شک داشتید؛ اکنون وقت آن رسیده تا با نوشتن وب سایت در اینستاگرام خود، مشتریان بالقوهتان را افزایش دهید.
داشتن یک سایت قوی، به شما کمک میکند تا نهتنها فروش خود را افزایش دهید، بلکه برندتان را هم حرفهایتر نشان دهید. مهمترین امکاناتی که وبسایت ها دارند را به صورت خلاصه برایتان لیست می کنیم:
اتصال درست اینستاگرام و سایت نهتنها اعتبار برند شما را افزایش میدهد، بلکه باعث جذب مشتری بیشتر میشود. دو روش ساده برای این اتصال عبارتند از: معرفی سایت به فالوورها از طریق:
و دیگری استفاده از افزونه های وردپرسی مانند Smash Balloon یا Instagram Feed است. در این صورت تمامی پست های پیج اینستاگرام شما در سایت نمایش داده می شود. این روشها باعث میشوند کاربران سایت شما، پیجتان را هم دنبال کنند و دنبالکنندگان اینستاگرام نیز از سایتتان خرید کنند.
در شرکت آراز سیستم برای کسبوکارهایی که فعالیت اصلی آنها در اینستاگرام است، مسیر طراحی سایت از چند مرحله ساده ولی مهم تشکیل می شود: در ابندا کافی است با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما در زمینه بررسی نیازهای کسب و کار، انتخاب بهترین مدل سایت، دامنه و هاست استفاده کنید. سپس با توجه به بودجه، نوع محصول و بازار هدف، راهکار مناسب برای طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی به شما پیشنهاد میشود.
سپس، همه جزئیات پروژه، زمانبندی و امکانات سایت در قالب یک قرارداد شفاف بین دو طرف تنظیم میشود. بعد از انعقاد قرارداد، ساختار سایت، صفحات فروشگاه، اتصال دامنه، نصب CMS و طراحی رابط کاربری حرفهای انجام میشود. بعد از تایید دمو سایت توسط شما، سایت نهایی به صورت واکنشگرا (ریسپانسیو) تحویل و آماده معرفی در اینستاگرام خواهد بود.
پس اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی برای پیج اینستاگرام خود هستید، همین حالا با تیم آراز سیستم تماس بگیرید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد