جام جم قزوین - مصطفی طاهرخانی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، در سومین جلسه «دیپلماسی اقتصادی استان» با محوریت تحلیل بازار صادراتی پاکستان تأکید کرد: این بازار ظرفیتهای گستردهای برای توسعه صادرات محصولات استان دارد و باید با برنامهریزی دقیق و مشارکت فعال بخش خصوصی از آن بهرهبرداری شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان، با اشاره به تنوع نیازهای بازار پاکستان در حوزههای صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، محصولات شیمیایی، کشاورزی، لوازم خانگی و قطعات صنعتی، گفت: بسیاری از تولیدات استان قزوین از کیفیت و مزیت رقابتی لازم برای حضور مؤثر در این بازار برخوردارند.
طاهرخانی بر رصد مستمر تحولات تجاری منطقه، تقویت نقش بخش خصوصی و برنامهریزی هدفمند دستگاههای اجرایی برای افزایش حجم صادرات استان تأکید کرد.
وی افزود: تعامل پایدار با تجار پاکستانی و برپایی نمایشگاههای مشترک میتواند مسیر حضور مؤثرتر محصولات قزوین در بازارهای منطقه را هموار کند.
در این نشست، بازار ۲۴۰ میلیوننفری پاکستان مورد تحلیل قرار گرفت و راهکارهای افزایش سهم محصولات صادراتی استان در این بازار بررسی شد.
طاهر خانی در پایان خاطرنشان کرد: فرصتهای صادراتی استان در بازار پاکستان جمعبندی و برنامه عملیاتی توسعه صادرات قزوین به این کشور تدوین و ارائه شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مدیر شبکه آموزش از بازطراحی هویت این شبکه بر مبنای «مدرسه» میگوید
«جامجم» در گفتوگوی تفصیلی با رئیس جهاد دانشگاهی بررسی کرد