سکونت در خانه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر همدان

واگذاری واحدهای پروژه 714 واحدی مسکن مهر غدیر همدان به متقاضیان که قرار بود پارسال انجام شود، هنوز محقق نشده و متقاضیان این واحدها هم‌اکنون به دلیل این دیرکرد و دیگر مشکلات و نواقص این پروژه گلایه‌مند و معترضند.
کد خبر: ۵۳۸۱۳۸

یکی از مالکان این واحدها به نمایندگی از دیگران با بیان این‌که در مراحل مختلف اجرای پروژه 714 واحدی غدیر همدان مشکلاتی دامنگیر این پروژه بوده است، به مهر گفت: اکنون برخی واحدها با وجود نواقصی تحویل داده شده است.

وی با بیان این‌که به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت‌ها، بی تدبیر ی افراد مسئول، کم‌کاری و کارشکنی برخی مسئولان و پیمانکاران، شاهد افزایش مشکلات و تحمیل هزینه‌هایی مضاعف بر مجموعه اعضای پروژه هستیم، افزود: با روند نامناسب پیشرفت پروژه که از سال 87 آغاز شده، این پروژه به عاملی برای نارضایتی و بدبینی در بین اعضا و خانواده‌های آنها که بالغ بر 16 هزار و 422 نفر هستند، شده است.

این متقاضی درخصوص مشکلات این پروژه نیز اظهار کرد: در مفاد قرارداد این واحدها و نحوه تنظیم آن مشکل وجود دارد، زیرا تاریخ تنظیم قرارداد مشخص نیست و از ابتدا با اعضا قرارداد بسته نشده و تنظیم مفاد قرارداد برخلاف انصاف و به ضرر اعضای پروژه است؛ زیرا این تاخیر موجب تحمیل پرداخت هزینه اضافی بابت اجاره‌بها به صورت میانگین ماهانه 200 هزار تومان در مدت تاخیر در تحویل واحدها شده که برخی به علت توانایی نداشتن پرداخت و تمدید اجاره مجبور به تخلیه اثاثیه و سکونت در واحد‌های نیمه‌کاره پروژه شده‌اند.

وی با اشاره به ساخت مجتمع تجاری در پروژه و زمین اختصاصی به این پروژه افزود: منبع مالی برای ساخت این مجتمع تجاری نامشخص است، اما به‌طور حتم آورده و اقساط کسر شده از کارکنان که از هزینه‌های ضروری زندگی خود زده‌اند، در این پروژه استفاده شده و هم‌اکنون افراد ذینفع آن را به قیمت بالایی به مزایده گذاشته‌اند، حال آن که همه اعضا در مالکیت و سود فروش این مجتمع باید سهیم باشند.

ساخت واحدهای اضافی با پول اعضا

وی از ساخت و تحمیل واحدهای اضافی و مازاد بر تعداد کارکنان داوطلب این پروژه خبر داد و با بیان این‌که این امر موجب افزایش طبقات بلوک‌ها و افزایش هزینه‌های هر یک از اعضای اصلی و کارکنان شده است، گفت: اکنون واحدهای اضافی که با آورده کارکنان سپاه پیش رفته به اعضای بسیج واگذار می‌شود.

این مالک از نامعلوم بودن سرنوشت مبالغ دریافتی تحت عنوان یارانه، تخصیص اعتبار خاص، مساعدت‌های مسئولان و نهادها از جمله بنیاد تعاون، مساعدهای وزیر و سپاه سخن گفت و افزود: مشخص نیست اخذ تخفیف‌های مختلف به اسم پروژه مسکن سپاه به کجا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تحمیل هزینه سود یا جریمه مشارکت وام بانک مسکن در ازای هر واحد 5/5 میلیون تومان بر اعضای پروژه که به دلیل دیرکرد و تحویل ندادن به موقع و پیشرفت نامناسب پروژه از سوی اتحادیه، شرکت و پیمانکاران است، بر اعضا صورت گرفته در حالی‌که ضامن پرداخت آن اتحادیه است.

مطالبه سه‌میلیون تومان بابت خاکبرداری

وی از دریافت هزینه خاکبرداری و محوطه‌سازی به میزان هر واحد سه میلیون تومان خبر داد و گفت: این امر به عهده شرکت طرف قرارداد است، در حالی که پرداخت این هزینه بر اعضا تحمیل شده است.

این متقاضی همچنین از کسر مبلغ 250 هزار تومان از هر یک از اعضا به‌عنوان مالیات خبر داد و افزود: اطلاع‌رسانی نکردن درخصوص اوقافی و اجاره‌ای بودن زمین پروژه نیز موجب نارضایتی اعضا شده است، زیرا سالانه هزینه اجاره باید توسط اعضا پرداخت شود.

وی با اشاره به تعیین 8 درصد ضریب تورم و تصویب دریافت کامل آن که 5/3 میلیون تومان به ازای هر واحد را شامل می‌شود، گفت: نبود مدیریت صحیح و تمام نشدن بموقع پروژه موجب تحمیل تورم مازاد بر آن شده و حال جای سوال است که آیا بابت سود آورده پرداختی اعضا در مدت چهار سال در حساب‌های مختلف اتحادیه و تعاونی‌ها مبلغی به اعضا پرداخت شده است؟

پارکینگ مجتمع جداگانه فروخته می‌شود

این شهروند از دریافت هزینه مازاد ضریب طبقات با نرخ 10 درصد که بیش از چهار میلیون تومان را شامل می‌شود، سخن گفت و افزود: با نرخ‌گذاری بر پارکینگ، پنج میلیون تومان بابت آن تعیین شده ، در حالی که این امر از تعهدات اتحادیه بوده و خلاف قانون است.

وی از فروش و واگذاری طبقات آخر بلوک‌ها که با پرداختی اعضای پروژه ساخته شده به قیمت متری 900 هزار تومان خبر داد و گفت: مراحل مختلف ساخت و تکمیل پروژه به پیمانکاران ضعیف و بی‌تجربه سپرده شده به نحوی که رعایت نکردن کمیت و کیفیت مطلوب به وضوح قابل مشاهده است و استفاده از مصالح نامرغوب، شیرآلات بی‌کیفیت و به کارگیری تاسیسات بسیار ضعیف و مشکل‌دار از موارد قابل ذکر است.

وی خرید و نصب آسانسورهای بی‌کیفیت را که با چند مرتبه استفاده هم‌اکنون دچار مشکل شده‌است از دیگر موارد ذکر کرد و گفت: این امر به‌طور حتم جوابگوی حجم بالای تردد و رفت و آمد ساکنان نخواهد بود.

یکی دیگر از مالکان نیز با بیان این‌که از این همه بدقولی و رفت و آمد خسته شده‌اند، از مراجعه چند‌باره به فرمانداری و اداره راه و شهرسازی که تاکنون بی‌نتیجه مانده است، سخن گفت و افزود: ابتدای کار به ما قول دادند از مصالح مناسب در این واحدها استفاده شود، اما هم‌اکنون با بکار بردن مصالح نامناسب به قول‌های خود عمل نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها