مواد محترقه را با خود حمل نکنید

1987 مورد حادثه چهارشنبه آخر سال گذشته

آمادگی آتش نشانی در چهارشنبه آخر سال

مدیر عامل سازمان آتش نشانی از آمادگی این سازمان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: هزار و 742 تیم عملیاتی برای ارائه خدمات به شهروندان در سطح شهر تهران پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۴۸۴۹۹
آمادگی آتش نشانی در چهارشنبه آخر سال

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سید رضا خوشزاد در تشریح برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی برای پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال از ساماندهی و حضور 1742 تیم عملیاتی خبر داد و گفت: این تیم‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 300 تیم عملیاتی در 100 ایستگاه آتش‌نشانی پایتخت در دو چهارشنبه آخرسال به صورت آماده‌باش قرار دارند، افزود: علاوه بر آن 114 تیم در نقاط پرخطری که توسط کارشناسان آتش‌نشانی تعیین شده است، مستقر می‌شوند.

خوشزاد با بیان اینکه این مناطق پرخطر بر اساس سوابق سال‌های گذشته توسط کارشناسان تعیین شدند، تصریح کرد: 631 تیم در لایه‌های پشتیبانی و در 123 ناحیه مناطق 22گانه پایتخت مستقر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در تمامی 374 محله تهران مستقر خواهند شد، افزود: 374 تیم عملیاتی در لایه‌های پشتیبانی و حمایتی در تمام محلات تهران مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر، شرایط چهارشنبه آخرسال جاری به نسبت سال‌های گذشته مطلوب‌تر خواهد بود، ابراز امیدواری کرد با درایت مردم و جوانان روزهای بانشاطی را پیش رو داشته باشیم و چهارشنبه آخرسال نیز نسبت به سال‌های گذشته قطعا کم خطرتر خواهد بود.

خوشزاد با بیان اینکه رسالت سازمان آتش‌نشانی آماده‌باش در برابر کلیه سوانح و حوادث است، افزود: از زمانی که زنگ ایستگاهی به صدا در می‌آید تا زمانی که تیم‌های عملیاتی از ایستگاه خارج شوند، کمتر از 45 ثانیه زمان لازم است و آتش‌نشانان در دو چهارشنبه آخرسال به صورت آماده‌باش حضور خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های قبل راه‌اندازی یگان موتورسوار آتش‌نشان در دستور کار قرار گرفت، اظهارداشت: چندی پیش 140 دستگاه موتورسیکلت جدید به چرخه ناوگان خودرویی اضافه شد و نزدیک به 200 واحد موتورسوار در ایام پایانی سال به صورت شناور و گشتی پوشش معابر پایتخت را بر عهده دارند.

خوشزاد همچنین با اشاره به فعالیت 12 هزار آتش‌نشان داوطلب، افزود: در سال جاری 5000 آتش‌نشان داوطلب در محلات مختلف در کنار نیروهای آتش‌نشانی به فعالیت می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها