رسانه ملی و انتخابات یازدهم

در شرایطی که از مدت‌ها قبل مهم‌ترین دغدغه همه دلسوزان کشور، قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی، بسترسازی برای برگزاری شایسته و شکوهمند یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، رسانه ملی از ماه‌ها قبل و با تشکیل ستاد انتخابات و اتاق‌های فکر، با تمام قوا و با هوشمندی کامل وارد عرصه شده تا بازهم مانند گذشته اثرگذاری خود را در افزایش شناخت و آگاهی مردم از هندسه انتخابات در نظام مردمسالاری دینی، جایگاه و نقش رئیس‌جمهور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، معرفی ویژگی‌های نامزد اصلح و تبیین مواضع جریان‌های مختلف و دیدگاه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری به منصه ظهور بگذارد.
کد خبر: ۵۵۷۲۵۹
رسانه ملی و انتخابات یازدهم

رسانه ملی و بویژه حوزه‌های سیاسی و سیما نشان داده‌اند که در مسیر تحقق این اهداف و وظایف خود از جسارت و همچنین توان ابتکار و خلاقیت بالایی برخوردار هستند، چنان‌که تنوع و تکثر برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌های مختلف تلویزیونی و بویژه برگزاری زنده مناظره‌های انتخاباتی موید همین ادعاست.

در این میان مطالبات و توقعات جریان‌ها، گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی از رسانه ملی نیز یکی از دغدغه‌های اصلی خدمتگزاران رسانه ملی است؛ چرا که رسانه ملی در کنار تلاش برای پاسخگویی مناسب به مطالبات و خواسته‌های قانونی با توقعات و انتظارات غیرمنطقی جریان‌های سیاسی و برخی افراد حقیقی و حقوقی مواجه است که هر کدام به نحوی انتظار دارند تا از رسانه ملی در جهت معرفی دیدگاه‌های نامزد مورد نظر خود بهره بیشتری بگیرند؛ اما بی‌طرفی و امانتداری اثبات‌شده رسانه ملی که در ذات اهداف تعریف شده برای آن از سوی مقام عظمای ولایت تکلیف شده است، مانع هر گونه سوگیری و افتادن در مسیر زیاده‌خواهی‌های جریان‌های سیاسی شده است.

این روند گرچه موجب شده است تا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه رسانه ملی یعنی اعتماد مردم و به تبع آن اثرگذاری رسانه ملی در افکار عمومی افزایش یابد، ولی از سوی دیگر عاملی شده است تا جریان‌هایی که نتوانسته‌اند مطامع و اهداف خاص خود را از طریق رسانه ملی پیگیری کنند، نوک پیکان انتقادات غیرمنصفانه و ناصواب خود را از طریق روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی به سمت رسانه ملی و بویژه برنامه‌های انتخاباتی آن نشانه روند.

جالب این‌که بسیاری از نقادان این‌گونه روزنامه‌ها حتی از ساختار سازمانی رسانه ملی و نوع فعالیت‌های انتخاباتی رسانه ملی اطلاع ندارند و کدهای اشتباهی که از این جهت ارائه می‌دهند موجب شگفتی همکاران رسانه ملی و حتی صاحبنظران عرصه رسانه و ارتباطات می‌شود اما مطمئنا این‌گونه فضاسازی‌ ها هیچ تاثیر منفی در رفتار اصحاب رسانه ملی نداشته و نخواهد داشت و به امید خدا رسانه ملی با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری گسترده‌ای که جهت تولید برنامه‌های متعدد، متنوع و آگاهی‌بخش دارد، باز هم ثابت خواهد کرد که مطمئن‌ترین یار ملت ایران در خلق حماسه‌ای دیگر در بیست‌وچهارم خرداد ماه امسال خواهد بود.

دکترحسن ملکی - کارشناس سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منصور
Netherlands
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
امیدواریم اینبار رسانه صدا و سیما طوری مدیریت كند تا مناظره سیاسی تبدیل به مناقشه سیاسی نشود تا اذهان عمومی جامعه تحریك نشود و دشمنان سوء استفاده و بهره برداری نكنند
ربع قرن با رادیو جوان

با وحید اسدی، مدیر رادیو جوان درباره رویکرد‌های جدید این رادیو در ۲۸ سالگی تأسیس آن گفتگو کردیم

ربع قرن با رادیو جوان

نیازمندی ها