محمود احمدیبیغش در گفتوگو با فارس در بجنورد اظهار داشت: البته اجرای این پروژه بزرگ اکنون از حوالی پتروشیمی آغاز شده است، لیکن این پروژه به زودی به طور رسمی با حضور مسئولان عملیاتی خواهد شد.
وی اظهار داشت: افزون بر این، احتمال اجرا راه آهن بجنورد به سمت جنگل گلستان نیز وجود داشته تا پروژه راه آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان سریعتر اجرا شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد تا این پروژه به طور رسمی در دولت دهم اجرایی و در سالهای آینده مردم این استان از آثار و برکات راه آهن به عنوان یک زیر ساخت مهم برای توسعه استان بهرهمند شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در مجموع اخبار خوبی در مورد راه آهن بجنورد وجود داشته، مقرر کرد تا در نشستی به جزئیات این موضوع بیشتر پرداخته شود.
نیمی از مسیر 600 کیلومتر راهآهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد از استان خراسان شمالی عبور میکند.
تعداد ایستگاههای مسیر خط آهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد 26 ایستگاه بوده و 6 تونل عمده به طول 6 هزار و 150 متر در طول این مسیر پیشبینی شده است.
همچنین برای اجرای راهآهن این مسیر 206 پل مورد نیاز بوده که عمدتاً باید در خراسان شمالی به خاطر شرایط کوهستانی احداث شود.
سیستم قطار مسیر خط آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان به صورت دیزلی بوده و حداکثر سرعت قطار پس از ساخت این خط آهن 160 کیلومتر در ساعت است.
کارشناسان اقتصادی اجرای این خط آهن را یکی از به صرفهترین مسیرهای راهآهن پس از بهرهبرداری در کشور به خاطر قرار گرفتن در مسیر مراکز جمعیتی، این خط آهن، دانستهاند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد