کوتاه از جهان

اقرار آمریکا به نقض حقوق بشر در بحرین

وزارت خارجه آمریکا با ارائه گزارشی، به نقض حقوق بشر در بحرین و شکنجه مخالفان اعتراف کرد. در گزارشی که اخیرا از سوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص بحرین تهیه شده، آمده است: بزرگ‌ترین مشکل بحرین ناتوانی مرم این کشور در تغییر دولت به شکل رسمی و نیز بازداشت و زندانی شدن معترضان بحرینی به اتهامات نامشخص است که در برخی مواقع این امر حتی به شکنجه جسمی حین بازداشت نیز می‌انجامد.
کد خبر: ۵۵۷۴۵۸

در گزارش مذکور اشاره شده است که تبعیض نژادی و مذهبی و نیز تفاوت قائل بودن برای شهروندان براساس تابعیت و طایفه در بحرین همچنان ادامه دارد. گزارشگر سازمان ملل نیز درخصوص مساله شکنجه در بحرین نسبت به تصمیم اخیر دولت بحرین درباره لغو سفر هیات حقوق بشری سازمان ملل به بحرین ابراز تاسف کرده و گفت: این سومین باری است که سفر من به بحرین به تاخیر می‌افتد و هنوز هم موعد جدیدی برای این سفر مشخص نشده است.‌/‌ ایسنا

جورج بوش: از حمله به عراق راضی‌ام

جورج بوش پسر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی نیوز اعلام کرد از تصمیمی که درباره جنگ عراق در زمان ریاست‌جمهوری‌اش گرفته است، خرسند و راضی است و پشیمان نیست.

وی افزود: به اعتقاد من سقوط صدام تصمیم خوبی بود، نه فقط از نظر امنیت ما بلکه به عراقی‌ها اجازه زندگی در یک جامعه آزاد را داد.

بوش تصریح کرد: من بحثی در این باره ندارم. آنچه را که لازم بود انجام دادم و مورخان کسانی خواهند بود که درباره این تصمیم به قضاوت خواهند نشست.‌/‌ ایسنا

اقدام جدید کره‌جنوبی علیه کره‌شمالی

کره‌جنوبی عصر روز گذشته تصمیم گرفت تمامی کارکنان خود را از مجتمع صنعتی مشترک با کره‌شمالی خارج کند. منابع خبری به نقل از روی کیل جائه، وزیر وحدت کره‌جنوبی این تصمیم را اعلام کردند.

این اقدام چند ساعت پس از آن اعلام شد که کره‌شمالی هرگونه گفت‌وگو با کره‌جنوبی برای از سرگیری فعالیت این مجتمع صنعتی را رد کرد.

کره‌شمالی اوایل صبح دیروز(جمعه) به طور رسمی درخواست کره‌جنوبی برای گفت‌وگو درباره از سرگیری فعالیت این مجتمع صنعتی مرزی را رد کرد. یک سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی در بیانیه‌ای هشدار داد، اگر سئول بخواهد اوضاع را وخیم کند، این کشور هم مجبور است تدابیر سختی اتخاذ کند.‌/‌ ایرنا

افزایش شمار اعتصاب‌کنندگان در زندان گوانتانامو

ارتش آمریکا اعلام کرد شمار افرادی که در زندان گوانتانامو اعتصاب غذا کرده‌اند، به 94 نفر رسیده است. بنا به گفته مقام‌های ارتش، تعداد افراد اعتصاب‌کننده نسبت به روز قبل دو نفر افزایش داشته است.

وکلای زندانیان اعلام کردند، ارتش از زمان شروع اعتراض‌ها در ماه فوریه همواره تعداد اعتصاب‌کنندگان را کمتر اعلام می‌کرده است.

این اعتصاب‌کنندگان به اوضاع و حبس نامشخص‌شان در این زندان معترض بوده‌اند. گفته می‌شود به 17 نفر از 94 زندانی که اعتصاب غذا کرده‌اند، مایعات تقویت‌کننده از طریق لوله در بینی‌شان داده شده تا جلوی از دست دادن وزن آنها را که ممکن است خطرناک باشد، بگیرد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها