یک فعال انگلیسی:

زندان گوانتانامو نمونه آشکار نقض حقوق بشر است

یک فعال مدنی انگلیسی تاکید کرد: زندان گوانتانامو نمونه آشکاری از نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا است و این زندان بدنام باید هرچه زودتر بسته شود.
کد خبر: ۵۵۸۷۲۲
زندان گوانتانامو نمونه آشکار نقض حقوق بشر است

«جوی هرکامب» در مصاحبه با ایرنا گفت: در زمان حاضر 166 نفر در زندان گوانتانامو نگهداری می شوند که تاکنون هیچ گونه اتهام رسمی نیز علیه آنان مطرح نشده است... آنان فقط به عنوان مظنون و بدون هرگونه محاکمه و دادگاهی در بدترین شرایط نگهداری می شوند.

وی افزود: مظنونانی که در گوانتانامو نگهداری می شوند طی یک دهه گذشته هدف انواع شکنجه و بدرفتاری ها بوده اند و انواع ظلم و بی عدالتی را تحمل کرده اند. ما خواهان اجرای عدالت واقعی در مورد این افراد هستیم.

خانم هرکامب درپاسخ به سوالی درباره وعده های باراک اوباما برای بستن این بازداشتگاه بدنام، اظهارداشت: اوباما پیش از آغاز دور اول ریاست جمهوری خود به صراحت وعده تعطیلی گوانتانامو را مطرح کرده بود ولی متاسفانه پس از گذشت پنج سال این وعده خود را عملی نکرده است.

وی خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: تو درباره بستن این زندان وعده صریح داده بودی ولی بر روی حرف خود نایستادی، آیا رییس جمهوری آمریکا هم قدرت کافی را برای بستن این مرکز نقض حقوق بشر ندارد؟

وی افزود: اوباما به خاطر وعده هایی که در آغاز ریاست جمهوری خود از جمله در مورد زندان گوانتانامو و جنگ در عراق و افغانستان داده بود، جایزه سیاسی صلح نوبل را دریافت کرد ولی بازهم به وعده خود در مورد زندانیان گوانتانامو عمل نکرد.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که آقای اوباما اکنون که آخرین دور ریاست جمهوری خود را آغاز کرده و قرار نیست دوباره در انتخابات شرکت کند، اندکی شجاعت به خرج دهد و زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها