عرب‌ها با تمام وجود مقابل ایران بازی می کنند

صالح: کوچکترین اشتباه یعنی خداحافظ جام‌جهانی

مجید صالح در باشگاه استقلال تهران دستیار اول امیر قلعه‌نویی است و کار کردن با امیر قلعه‌نوعی را معادل سرمربی‌گری در تیم‌های دیگر می‌داند.
کد خبر: ۵۶۸۰۱۸
صالح: کوچکترین اشتباه یعنی خداحافظ جام‌جهانی


سایت جام جم ورزشی/ جالب است که وقتی از مربی استقلال درباره بی‌کیفیتی لیگ‌برتر سوال می‌کنیم او از پرسپولیس به عنوان یکی از تیم‌هایی که باعث پایین آمدن سطح لیگ شده‌اند یاد می‌کند. صالح معتقد است که در لیگ امسال تنها تیم‌های استقلال، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و سپاهان اصفهان باعث شده‌اند لیگ جذابی داشته باشیم و بقیه تیم‌ها کیفیت خوبی ندارند.  مجید صالح در گفت و گو با جام جم در خصوص تیم‌ملی، لیگ ایران، شرایط استقلال و مسابقات آسیایی می گوید:
* نظرتان  را درباره  نتایج و عملکرد تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل می گویید؟
- با توجه به نتایجی که تیم‌ملی به دست آورده‌، کار برای صعود خیلی سخت شده است. ما فرصت‌های خوبی داشتیم که بتوانیم به جام‌جهانی برویم و امتیاز دادن به قطر، عمان و ازبکستان به ضرر ما شد. با این حال دیگر نباید به فرصت‌هایی که از دست داده‌ایم فکر کنیم؛ درست است که کار خیلی سخت‌تر شده است اما ما همچنان شانس صعود داریم و باید برای نتیجه گرفتن تلاش بیشتری را انجام دهیم.
* چرا تیم‌ملی در بازی‌های حساس نتیجه نمی‌گیرد اما در بازی هایی که مهم نیست به راحتی پیروز می‌شود، دلیل این نوسانات چیست که مثلا ما در بازی با لبنان در مقدماتی جام‌جهانی شکست می‌خوریم اما در بازی نه چندان حساس مقدماتی آسیایی 5 گل به همان لبنان می‌زنیم...
- نه اینگونه نیست، من این حرف را نمی‌پذیرم. بازی‌های آسیایی هم بسیار مهم است و هر بازی حساسیت خودش را دارد. بازی که ما با لبنان در مقدماتی جام‌جهانی انجام دادیم با بازی که در رقابت‌های آسیایی انجام دادیم کاملا متفاوت بود. میزبانی در رقابت‌های ملی بسیار مهم است. در مقدماتی جام‌جهانی تیم لبنان میزبان بود، در زمین خودش بازی می‌کرد، شرایط روحی و روانی‌اش در سطح بالایی قرار داشت و توانست به خوبی از شرایط میزبانی و غفلت تیم ما استفاده کند. به نظرم در بازی با لبنان مقداری هم به اشتباهات خودمان باختیم. موضوع دیگر اینکه کشورهای عربی زمانی که مقابل ایران قرار می‌گیرند با تمام وجود وارد میدان می‌شوند و با تمام نیروی خود بازی می‌کنند. در کل لبنان حریف سختی برای ایران نبود و نباید ما را شکست می‌داد. ما باید به فکر بازی با قطرباشیم تا آن اتفاق دوباره رخ ندهد.
* ترکیب تیم‌ملی مقابل لبنان در رقابت‌های مقدماتی آسیایی بسیار تهاجمی بود و کی‌روش بازی شجاعانه‌ای را در نظر گرفت اما در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ترکیب تیم‌ملی بسیار تدافعی بود و با احتیاط کامل بازی می‌کرد، دلیل این احتیاط چه می تواند باشد؟
- بازی‌هایی که در خانه انجام می‌شود با بازی‌هایی که خارج از خانه انجام می‌شوند کاملا فرق می کند، ما در بازی با لبنان در خانه بازی می‌کردیم و باید علاوه بر پیروزی، ثابت می‌کردیم که باخت در خانه حریف تنها یک اتفاق بوده است. به همین دلیل کروش با ترکیب کاملا هجومی وارد زمین شد. ما باید خیلی در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام‌جهانی مراقب باشیم. دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی همانند لیگ است، کوچکترین اشتباه باعث می‌شود از صعود به جام‌جهانی باز بمانیم. امیدوارم امتیازات کامل را بگیریم و مستقیم به جام‌جهانی برسیم تا درگیر بازی در رقابت‌های پلی‌اف نشویم.
* ارزیابی شما از بازی با قطر چیست؟
- بازی با قطر تکلیف تیم‌ملی را روشن خواهد کرد. باید خیلی مراقب این تیم باشیم.
* ارزیابی شما از عملکرد کروش چیست، آیا او توانسته‌ خواسته‌های فوتبال ایران را بر آورده کنند؟
- ابتدا اینکه من خودم در استقلال تهران مربی هستم و این کار درست نیست که بخواهم عملکرد مربی دیگری را ارزیابی کنم و یا درباره ترکیب او نظر دهم. تا اینجای کار کروش انتظارات را بر آورده نکرده است اما باید حریفان ایران را هم در نظر گرفت به دلیل اینکه حریفان سختی مقابل ایران قرار داشتند. به نظرم بهترین زمان برای ارزیابی عملکرد مربیان پس از پایان کار آنهاست.
* بعضی‌از کارشناسان سطح فنی کروش را پایین‌تر از سطح کار مربیان داخلی می‌دانند و معتقدند که اگر مربی داخلی هدایت تیم‌ملی را بر عهده داشت نتایج بهتری کسب می‌کرد این در حالی است که حتی فرگوسن هم علاقه زیادی به کار کروش داشت، دلیل عدم کسب نتیجه تیم‌ملی با کروش چیست؟
- این موضوع چیزی نیست که بتوانم در چند دقیقه به شما توضیح دهم و به راحتی درباره آن اظهار نظر کنم. به این سادگی نمی‌شود این موضوع را رسانه‌ای کرد که چرا کی‌روش نتوانسته آن‌طور که انتظار می‌رفت نتیجه بگیرد. باید تمام شرایط را مدنظر گرفت. متاسفانه بیشتر از این نمی‌توانم درخصوص تیم‌ملی صحبت کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها