برای هدف قرار دادن جنگنده های روسیه

قطر برای تروریستهای سوری سامانه ضد هوایی می خرد

آمریکا:

سلاح بیشتری به سوریه می‌فرستیم

آمریکا و قطر رسما اعلام کردند برای تروریستهای سوری سلاح و تجهیزات بیشتری ارسال می کنند تا موازنه قوا در سوریه به نفع آنها تغییر یابد.
کد خبر: ۵۷۳۳۲۳
سلاح بیشتری به سوریه می‌فرستیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک غربی –عربی در دوحه قطر گفت: برای پایان دادن به نبود توازن قوای نظامی در سوریه باید مخالفان بشار اسد را به تجهیزات نظامی روز مجهز کنیم.

به گزارش رویترز نخست وزیر قطر هم در این نشست گفت: تنها راه حل جنگ داخلی در سوریه مسلح کردن شورشیان در حال جنگ با بشار اسد است.

گروه به اصطلاح دوستان سوریه روز شنبه در نشست خود در قطر از تصمیم های محرمانه این گروه برای کمک به شورشیان سوری خبر داد.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در پاسخ به این ادعاها گفت: قطر به اتاق عملیات نظامی، اطلاعاتی، مالی و رسانه ای علیه سوریه تبدیل شده است و با این اقدام حاکمیت سوریه و قوانین بین المللی را نقض می کند.

خلف المفتاح در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم افزود: کشورهای شرکت کننده در این نشست بطور مستقیم در کشتار مردم سوریه دست دارند.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه اهداف این نشست را با کنفرانس بین المللی ژنو 2 متناقض دانست و گفت: روشن است که هدف اصلی از توطئه علیه سوریه، تضعیف توان نظامی سوریه به نفع رژیم صهیونیستی است.

در نشست وزیران امور خارجه موسوم به «دوستان سوریه» که شنبه در دوحه قطر آغاز شد، وزیران  امور خارجه 11 کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، عربستان، اردن، قطر، امارات و مصر به همراه مخالفان دولت سوریه شرکت دارند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها