وزیر پیشنهادی دفاع مطرح کرد:

راهبرد بازدارندگی موثر برای مقابله با تهدید دشمنان

پس از دفاعیات وزیر پیشنهادی دادگستری از برنامه های خود نوبت به وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید ، که به دلیل نداشتن نماینده مخالف و موافق آقای دهقان به تشریح برنامه های خود پرداخت.
کد خبر: ۵۸۸۱۶۵
راهبرد بازدارندگی موثر برای مقابله با تهدید دشمنان

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در مقدمه تشریح برنامه هایش برای اداره این وزارتخانه با قدردانی از حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهور برای انتخاب وی برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رای اعتماد شما نمایندگان مسئولیت خطیر حقیر را در قبال مجلس و نیروهای مسلح سنگین تر خواهد کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس به ویژه وزرای دفاع شهید؛ افزود: بزرگترین افتخارم سربازی ولایت امر، هم رزمی با امرا و سرداران شهید در هشت سال دفاع مقدس است.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد؛ پس از کسب رای اعتماد، عملکردم در دوران مسئولیت، پاسخی در خور و شایسته به اعتماد شما باشد.

آقای دهقان، ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح را در اولویت برنامه هایش معرفی و با اشاره به برخی سوابق و مسئولیت هایش اضافه کرد: با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ماموریت آن و الزامات و نیازمندی های نیروهای مسلح آشنایی کامل دارم.

وی با بیان این که در دوره های گوناگون در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشتم گفت: همچنین در این حوزه در سطوح مختلف مسئولیت هایی برعهده داشتم.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به دیگر سوابقش اشاره کرد و افزود: حضور در دولت به عنوان معاون رییس جمهور، فعالیت در مراکز آموزش عالی و بهره مندی از سوابق تحصیلی مرتبط این امکان را برای من فراهم می کند که بتوانم در حوزه مسئولیت آینده ام حمایت و پشتیبانی شما نمایندگان ملت و همچنین دولت را داشته باشم.

آقای دهقان خاطر نشان کرد: مسئولیت خطیر پشتیبانی نیروهای مسلح جز در سایه حمایت مجلس و دولت محقق نخواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه گفت: واقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران آن است که مجموعه ای از تهدیدات گوناگون، فراروی امنیت ملی ایران قرار گرفته است.

دهقان افزود: راهبرد بازدارندگی موثر، از طریق مجموعه ای از فعالیت های سخت افزاری و نرم افزاری حاصل می شود که دشمن را متقاعد کند که هرگونه اقدام خصمانه پاسخی متناسب به همراه دارد که منافع ملی او را تهدید خواهد کرد.

وی گفت: برنامه های وزارت دفاع در حوزه دفاع سخت و دیپلماسی دفاعی، بر این اساس تنظیم و اجرا خواهد شد.

وزیر پیشنهادی دفاع افزود: ملت ایران هیچگاه در طول تاریخ متجاوز نبوده است ولی همواره در مقابل تهاجم بیگانه با تمام توان ایستاده و دشمن را از کرده خود پشیمان کرده است.

دهقان گفت: برنامه من بر مبنای تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا، چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی نظام، قانون برنامه 5 ساله و اهداف، راهبردها و اولویت های دولت است.

وی افزود: رئوس برنامه ها نیز شامل تولید و تامین هدفمند تجهیزات و خدمات مورد نیاز نیروهای مسلح است.

وزیر پیشنهادی دفاع،  نوآوری، تحقیقات و تولید علم و فناوری را برای غلبه بر تهدیدات دشمنان و توانمندسازی وزارت دفاع برای ایفای نقش و ارتقای ظرفیت تولید قدرت نرم از طریق دیپلماسی دفاعی را از دیگر برنامه های خود بیان کرد.

دهقان گفت: تامین متقابل نیازهای نیروهای مسلح و قوای سه گانه، ارتقای منزلت اجتماعی و معیشتی کارکنان از برنامه های وزارت دفاع در آینده است.

وی افزود: نیروهای مسلح مقتدر، تضمین کننده امنیت و بسترسازان پیشرفت و تعالی کشورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها