رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

در بیان مصلحت تردید نمی‌کنم

نبض سیاست

ادامه حاشیه‌ها درباره اظهارات هاشمی‌رفسنجانی

اظهارات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، درباره سوریه همچنان محل بحث و اظهار نظر موافقان و مخالفان است و دیروز علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس در نطقی خواستار توضیح رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه شد.
کد خبر: ۵۹۴۲۲۶

زاکانی با اشاره به برخی نقل قول‌ها از هاشمی رفسنجانی مبنی بر جعلی بودن فایل صوتی منتسب به او درباره مسائل سوریه، گفت: بی‌‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات نیز می‌خواهیم موضوع را رسیدگی و اطلاع‌رسانی کند.

البته علی مطهری، دیگر نماینده تهران هم دیروز در این زمینه واکنش نشان داد و با بیان این‌که فیلم سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را دیده است، گفت: من خودم این فیلم را دیدم و قاعدتا آن فیلم نمی‌تواند ساختگی باشد؛ به‌نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهارات ایشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست. این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: برخی می‌خواهند بگویند که اظهارات ایشان نوعی همکاری با آمریکاست، در حالی که این طور نیست.

در روزهای اخیر مطلبی به نقل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که دولت سوریه را متهم به بمباران شیمیایی مردم این کشور می‌کند که البته این مطلب از سوی دفتر مجمع تشخیص مصلحت تکذیب شد اما بعد از این تکذیب، فایلی صوتی با صدای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با مضمون همان خبر منتشر شد که البته آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان به نقل از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، این فایل صوتی را ساختگی عنوان کرده است.

در جستجوی جایگزینی برای آیت‌الله خوشوقت

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت که شورای مرکزی این جبهه گزینه‌های جایگزینی مرحوم آیت‌الله خوشوقت را بررسی می‌کند.

امیرحسین قاضی‌زاده به ایسنا گفته است: جبهه پایداری پنج یا شش نفر را برای جایگزینی مرحوم آیت‌الله خوشوقت در نظر دارد که بعد از جمع‌بندی روی گزینه‌های موردنظر، این‌افراد برای انتخاب نهایی به شورای فقها اعلام می‌شوند.

جبهه پایداری شورایی با عنوان شورای فقها دارد که آیت‌الله خوشوقت یکی از اعضای آن بود. آیت‌الله خوشوقت سال گذشته دار فانی را وداع گفت.

جانشین روحانی کیست؟

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات اخیر، کرسی ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی مانده و گمانه‌زنی‌ها درباره جایگزین احتمالی روحانی در این سمت ادامه دارد. در حالی که تا چندی قبل از محمدرضا عارف به عنوان مهم‌ترین گزینه مطرح برای این مسئولیت نام برده می‌شد، قدرت‌الله علیخانی، مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت به سایت انتخاب گفته است که ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع به آقای ناطق نوری و آیت‌الله امینی هم پیشنهاد شده است.

پدیده عجیب در آزمون دکتری

متقاضیان پذیرش در آزمون دکترای امسال با پدیده جدیدی روبه‌رو شده‌اند. برخی از افرادی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، می‌گویند در کارنامه نهایی آنها اعلام نشده است که آیا پذیرش شده‌اند یا نه و در حال تعلیق قرار گرفته‌اند. به گزارش فرارو، بعضی از داوطلبان در صفحه مشاهده کارنامه نهایی خود با این عبارت روبه‌رو شدند: «به دلیل نقص پرونده جهت آگاهی از وضع خود با شماره تلفن.... تماس حاصل فرمایید». پاسخ‌های متصدی مربوط به داوطلبان معلق، حاکی از آن است که وضع استعلامی این داوطلبان از برخی مراجع نظارتی دچار مشکل است یا اساسا جواب استعلامی برای آنها نیامده است.

زیباکلام: روحانی نه روسو است، نه ماندلا نه هاول و نه بازرگان!

صادق زیباکلام از استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگویی با سایت خرداد، درباره فضای پس از انتخاب حسن روحانی سخن گفته و در بخشی از گفت‌وگوی خود با این سایت تاکید کرده: من به عنوان کسی که با تمام وجود برای آقای روحانی دویدم، هیچ وقت انتظار نداشتم ایشان ژان‌ژاک روسو باشد یا نلسون ماندلا باشد یا واسلاو هاول یا حتی مهدی بازرگان باشد.

من به آقای روحانی رای دادم با این شناخت که نام ایشان حسن روحانی است و تصور غیرواقعی یا غیرواقع‌بینانه‌ای هم از ایشان نداشتم و ندارم. با این وجود عمیقا باور داشتم و دارم که در شرایط فعلی کسی مانند مهدی بازرگان به درد امروز ایران نمی‌خورد، امروز ایران فقط حسن روحانی را نیاز داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها