کشتی نیاز به مردانگی و شرف دارد

امامعلی حبیبی: کشتی همیشه بوده، هست و خواهد بود

دارنده چهار مدال طلای کشتی المپیک و جهان گفت: از ابتدا هم گفته بودم نمی‌توانند کشتی را از المپیک حذف کنند.
کد خبر: ۵۹۵۴۳۲
امامعلی حبیبی: کشتی همیشه بوده، هست و خواهد بود

امامعلی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از همان اول که بحث حذف کشتی از المپیک صورت گرفت گفتم که این‌ها(IOC) نمی‌توانند هیچ کاری بکنند. کشتی همیشه بوده، هست و خواهد بود. IOC نمی‌توانست با ایران، روسیه، آمریکا، کوبا، ژاپن و... به خاطر چهار کشور اروپایی که کشتی ندارند درگیر شود.

وی افزود: فیلا در این مدت کارهای خوبی برای پیشرفت کشتی انجام داده است. مدتی بود که کشتی‌گیران مردانگی، شجاعت و دلاوری را کنار گذاشته بودند و هل بازی می‌کردند. تغییر قوانین خیلی خوب بود و باعث شد که کشتی در المپیک باقی بماند.

حبیبی همچنین درباره اتحاد کشورهای دنیا برای حفظ کشتی بیان کرد: اتحاد ایران، روسیه، آمریکا، کوبا، ژاپن، ترکیه و... عالی بود و تاثیر زیادی روی حفظ کشتی در المپیک داشت. اهالی رسانه هم تاثیر زیادی داشتند و از این به بعد هم باید قلم‌های خود را برای دفاع از کشتی به کار بیندازند.

وی ادامه داد: کشتی نیاز به مردانگی و شرف دارد و هر کس که پا به این ورزش می‌گذارد باید اخلاق و رفتار خوب و پهلوانی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

قهرمان المپیک 1956 در ادامه اظهار کرد: باید برای اینکه دیگر چنین تصمیماتی گرفته نشود کسانی که صاحب فن هستند و قوانین را به خوبی می‌دانند کلاس‌های اجرای فن و داوری برگزار کنند تا کشتی‌گیران و داوران با آموختن فنون و قوانین، بتوانند روی تشک جذابیت کشتی را بالا ببرند.

حبیبی در پایان، درباره رقابت‌های جهانی مجارستان که هفته آینده آغاز می‌شود گفت: پیش‌بینی در کشتی غلط است و نمی‌توان قبل از شروع رقابت گفت چه کسی پیروز می‌شود. کشتی‌گیران باید روی تشک خودشان را نشان دهند که البته امیدوارم نمایندگان ایران در این رقابت‌ها موفق باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها