خبر + فیلم

فرار ببر آدمخوار از چنگ شکارچیان

ببر آدمخواری پس از کشتن و خوردن نهمین قربانی اش در شمال هند از چنگ شکارچیانی که از هفته ها در تعقیب او هستند ، فرار کرد.
کد خبر: ۶۴۳۷۴۷
فرار ببر آدمخوار از چنگ شکارچیان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، سالیل شوکلا مقام مسئول ناحیه بیجنور گفت: امروز جمعه هفتم فوریه جسد نیمه خورده نهمین قربانی ببر آدمخوار که یک کشاورز جوان بود ، کشف شد.

از روز 29 دسامبر این ببر در جنگلی انبوه در مجاورت پارک حیات وحش ملی جیم کوربت در ایالت اوتارپرادش در شمال هند هشت نفر را کشته و خورده است. این مساله موجب بیم و هراس روستاییان ناحیه بیجنور شده است.

شوکلا افزود: کشاورز جوان از روز پنجشنبه که برای یافتن دام های خود به جنگل رفته بود، مفقود شد. او نهمین قربانی این ببر آدمخوار است.

دولت محلی اوتار پرادش اخیرا شش شکارچی حرفه ای برای به دام انداختن یا کشتن این ببر هراس آور استخدام کرده است.

نیمی از 3000 ببر جهان که به طور آزاد زندگی می کنند در هند هستند. جمعیت ببرها روز به روز در حال کاهش است. با اینکه حملات ببرها به انسان ها بسیار نادر است اما با از بین رفتن زیستگاه های طبیعی این گربه سان باشکوه نزدیکی محل زندگی ببر ها با انسان ها به یک مشکل تبدیل شده است.

حتی طرفداران حفظ محیط زیست عقیده دارند ببری که طعم گوشت انسان را چشیده باشد به دشواری می توان به زیستگاه طبیعی اش بازگرداند و تنها راه حل کشتن حیوان است.

حدود 200 ببر در پارک حیات وحش ملی جیم کوربت زندگی می کنند، با این حال اهالی محلی می گویند که این برای نخستین بار است که یک ببر به انسان ها حمله می کند.

شکارچیان برای به دام انداختن ببر از تله ها و طعمه هایی مانند بز استفاده می کنند. محافظان جنگل نیز سوار بر فیل و مسلح به اسلحه با گلوله های بیهوشی برای یافتن ببر سراسر جنگل را می پیمایند. اما تاکنون تمام تلاش ها برای یافتن ببر آدمخوار ناکام مانده است.

آناند ساینی 26 ساله که برادرش دواندرا آخرین قربانی ببر است، می گوید: روستاییان ناحیه بیجنور نگران هستند. این نخستین بار است که ما این واقعیت را درک کرده ایم که در نزدیکی این تعداد ببر زندگی می کنیم.

او می افزاید: مقامات از زنان، کودکان و افراد سالمند خواسته اند که زیاد از روستای محل زندگی خود به ویژه صبح زود و پس از غروب خورشید دور نشوند.

فیلم را با هم می بینیم. مترجم: بهرام افتخاری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها