به گزارش دیلی میل، این تونل شهر دالیان را به یانتایی در ساحل شرقی چین متصل کرده و مسافران را از یک سفر جاده ای 1400 کیلومتری نجات می دهد.
به گفته کارشناسان این پروژه 22 میلیارد دلار هزینه در بر دارد و ساخت آن از سال 2016 آغاز و10 سال طول خواهد کشید.
گفته می شود این تونل از شهر بندری دالیان در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین به شهر یانتایی در شرق شاندونگ کشیده شده و زمان 8 ساعته سفر را به 40 دقیقه کاهش می دهد.
در حال حاضر دو تونل زیر دریایی جهان، تونل سیکان و مانش (Seikan) در ژاپن و دریای مانش بزرگترین تونل های جهان محسوب می شوند.
تونل سیکان 31 مایل (50 کیلومتر) طول دارد و در سال 1988 ساخته شده است.
ﺗﻮﻧﻞ کﺎﻧﺎل ﻣﺎﻧﺶ یﺎ ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺎﻧﺶ کﻪ در اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن (Channel Tunnel) ﻧﺎﻣیﺪه ﻣی ﺷﻮد نیز ﺗﻮﻧﻠی ﺑﻪ ﻃﻮل 50.45 کیﻠﻮﻣﺘﺮ است کﻪ از زیﺮ کﺎﻧﺎل ﻣﺎﻧﺶ ﻋﺒﻮر کﺮده و ﺷـﻬﺮ (Folkestone ) اﻧﮕﻠـیس را ﺑـﻪ ﺷﻬﺮ (Calais ) در ﺷﻤﺎل ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﻣﺘﺼﻞ ﻣی ﻧﻤﺎیﺪ . ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺎﻧﺶ ﭘﺲ از ﺗﻮﻧﻞ ﺳـیکﺎن دوﻣـیﻦ ﺗﻮﻧـﻞ ﺑـﺰرگ راه آﻫﻦ و ﻃﻮﻻﻧی ﺗﺮیﻦ ﺗﻮﻧﻞ زیﺮ دریﺎیی دﻧیﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣی آیﺪ. (ایرنا)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»: