حسن احمدی نوری در مراسم بازدید از آزادراه قم – گرمسار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه های زیرساختی با همکاری بخش خصوصی به اجرا می رسد، گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی به جای اینکه در بازارهای ارز و طلا سرمایه گذاری کنند وارد توسعه زیرساخت های کشور می شوند بنابراین باید از آنها حمایت کرد.
وی افزود: بازگشت سرمایه آنها با سودی که دولت مصوب کرده و در دوران مشخص برگشت داده می شود. و پس از بازگشت سرمایه، پروژه دوباره به دولت تحویل داده می شود و پس از آن نگهداری آن باز هم به بخش خصوصی سپرده خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با بیان اینکه همه کشورها برای توسعه زیربناها متکی به بخش خصوصی هستند، گفت: ما حدود 2 هزار و 115 کیلومتر آزادراه داریم که 45 کیلومتر آن در ابتدای امسال در پل زال – اندیمشک و 152 کیلومترقم – گرمسار در تابستان امسال افتتاح می شود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 195 کیلومتر آزادراه را امسال به بهره برداری می رسانیم، افزود: نرخ عوارض آزادراهها با بررسی دولت تعیین می شود و کمیسیون ماده 52 گزارش درآمد هزینه ها را انجام می دهد.
احمدی نوری با بیان اینکه عوارض آزادراه قم- گرمسار کیلومتری 25 تا 30 تومان پیش بینی می شود، افزود: در مجموع حدود 4500 تومان عوارض این آزادراه تعیین می شود.
وی با بیان اینکه هزینه ساخت آزادراهها افزایش یافته است، گفت: از سالهای گذشته هر کیلومتر آزادراه با 100 میلیون تومان ساخته می شد اما امروزه هزینه ساخت در دشتها برای هر کیلومتر تا هفت میلیارد تومان، در تپه و ماهور 12 میلیارد تومان و در کوهستان 35 میلیارد تومان هزینه دارد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها افزود: 25 درصد از این عوارض برای هزینه ها کم می شود اما باید توجه داشت که خودروها با عبور از این آزادراه 15 لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند که هزینه بنزین آن 10 هزار و 500 تومان می شود.(مهر)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد