
عباس آخوندی در اینباره عنوان کرد: خط آهن میانه - تبریز به طول 200 کیلومتر، 180 کیلومتر از آن در مرحله زیرسازی است و آغاز عملیات زیرسازی 20 کیلومتر باقی مانده آن نیز به زودی انجام میشود.
وی گفت: محور ریلی میانه - بستان آباد - تبریز موجب کوتاه شدن مسیر تبریز - تهران و کاهش زمان سفر به حدود 5.5 ساعت میشود؛ این خط ریلی قابلیت برقی شدن را دارد که میتواند سرعت آن را به 200 کیلومتر برساند.
آخوندی با اشاره به اهمیت این خط ریلی یادآور شد: در مسیر تهران به تبریز سالانه 15 میلیون مسافر در حال تردد هستند که سهم حمل و نقل جادهای در این جابهجایی حدود 94 درصد، حمل و نقل هوایی 4 درصد و ریلی 2 درصد است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این مسیر دارای 9 ایستگاه است که در پایان به ایستگاه سراسری راهآهن تبریز میرسد؛ حمل 3 میلیون تن بار و جابهجایی 4.5 میلیون نفر مسافر در سال از اهداف پیش بینی شده برای این پروژه هستند.
وی بیان کرد: مسیر ریلی میانه- تبریز دارای 7 دستگاه تونل ، 21 دستگاه پل بزرگ، با سرعت طراحی 160 کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و 100 کیلومتر برای قطارهای باری است.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است
آلبرت بغزیان، اقتصاددان در گفتوگو با «جامجمآنلاین» مطرح کرد؛