این ویژگی در مرورگرهایی مانند فایرفاکس و کروم به کاربران اجازه میدهد ردگیری توسط وبگاهها را مسدود کنند. تنظیمات مربوط به این قابلیت باعث جلوگیری از دسترسی افراد و گروههای ثالث به سوابق کاربران میشود، بنابراین کسی نمیتواند به جمعآوری اطلاعات و سوابق آنها در وب بپردازد. حالا یاهو با اینکه از اولین شرکتهایی بوده که از این ویژگی پشتیبانی کرده است، از این پس تنظیمات کاربری در مورد ردگیری افراد را نادیده خواهد گرفت.
یاهو با کنار گذاشتن این سیاست به شرکتهای تبلیغاتی اجازه میدهد دادههای شخصی کاربران را جمعآوری کنند تا بتوانند بهصورت هدفمند آگهیها را برای آنها نمایش دهند. بیاعتنایی به حریم خصوصی کاربران از دغدغههای بسیاری از گروههای مدنی و مدافعان حفظ حریم شخصی در اینترنت است، اما شرکتهای بزرگ اینترنتی هنوز تعهدات و سیاست جامعی در این زمینه ندارند./ ضمیمه کلیک
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد