محمود نگهبان سلامی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در قانون بودجه۵۰ میلیارد تومان قبلا اختصاص یافته بود که 70 میلیارد تومان اعتبارمجدد برای تکمیل نهایی آن نیز با قول وزیر راه و شهرسازی اختصاص یافته که به همین منظور سوال از وی یک ماه به تعویق افتاد تا در صورت عدم انجام مجددا در کمیسیون و صحن علنی مطرح شود.
وی تکمیل پایانی راهآهن تهران - سنگان - هرات را منشا تحول بزرگ در حوزه اقتصادی به ویژه شرق کشور دانست.
دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان خاطرنشان کرد: راهآهن بیناللملی تهران - سنگان - هرات - چین یک شاهراه اقتصادی در مبادلات تجاری است که متاسفانه به دلیل غفلت مسئولان امر با گذشت 10 سال از آماده بودن زیر ساختها هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قسمت نهایی این خط ریلی که در خاک افغانستان است و از تعهدات ایران است هنوز تکمیل نشده است.
نگهبان سلامی خاطرنشان کرد: این امر موجب شده سالانه خسارات فراوانی به سرمایه ملی کشور وارد شود و در شرایط خاص کشور و وجود تحریمهای ظالمانه این راهآهن میتواند نقش مهمی در اقتصاد کشور فراهم نماید که مورد تعلل مسئولان قرار گرفته است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد