به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران، مجتبی شفیعی با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزود: دستیابی به این هدف در صورتی که دستگاهها و سازمانهای ذیربط (بانکها و خودروسازها) در این زمینه تعامل بیشتری داشته باشند، دوراز انتظار نخواهد بود.
وی تصریح کرد: در سه سال گذشته، نوسازی تاکسی های فرسوده به دلایل مختلفی که عمده آن نوسان قیمت و تسهیلات بانکی بود روند کند و تقریبا متوقفی داشته است.
وی با بیان اینکه شمار تاکسی های فرسوده درکل کشور حدود ١٠٠٠ دستگاه است، اظهار داشت: هم اکنون حدود ٤٠ هزار راننده تاکسی برای نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده و برای دریافت تسهیلات بانکی در حال تشکیل پرونده هستند.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را یکی از اولویتهای دولت برشمرد و گفت: کارخانه های خودروساز و بانک ها براساس مصوبه قانونی مکلف به همکاری هستند؛ تکلیفی که در چند سال اخیر به آن بدرستی عمل نشده است.
به گفته شفیعی، براساس مصوبه دولت، کارخانه های خودروساز مکلف شده اند تا ٣٠ درصد از تولید خود را به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص دهند و شبکه بانکی کشور نیز مکلف است در زمینه ارائه تسهیلات خرید خودرو، نوسازی آن را در اولویت قرار دهد.
وی افزود: اواخر پارسال تفاهمنامه ای با بانک صادرات ایران و ایران خودرو امضا و تا امروز نزدیک به دو هزار دستگاه خودرو سمند وارد شبکه تاکسیرانی شهر تهران شد.
به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، تنها خودرویی که هم اینک مجوز شورای عالی ترافیک را برای تاکسی شدن دارد، سمند EF٧ است.
شفیعی تاکید کرد: همکاری شبکه بانکی کشور (برای ارائه تسهیلات)و کارخانه های خودروساز برای تامین خودرو مورد نیاز ناوگان تاکسیرانی با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت،نقش مهمی در تحقق هدف تعیین شده برای نوسازی ٦٠ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان امسال خواهد داشت.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد