عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، گفت: پس از سه سال با افزایش عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده اند، موافقت شد.
وی افزود: افزایش عوارضی این آزادراه ها متناسب با هزینه کرد ساخت و نگهداری آنها انجام شده و درصد مشخصی برای کل آزادراه ها مطرح نیست.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افزایشی در نرخ عوارض آزادراههای دولت نداشتیم، گفت: در سه سال گذشته نرخ عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده بودند، افزایش نداشت اما در سال جاری با این موضوع موافقت شده است.
وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه موجب شد که یک سوم آسفالت جاده های ایران در شرایط بدی قرار بگیرد، افزود: حفظ جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین این افزایش اندک می تواند تا حدودی به کیفیت راه ها کمک کند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید توجه داشت که نیاز ما به تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت راهها بیش از این است و تمامی این عوارض برای نگهداری جاده ها هزینه می شود.
آزادراههای قم - کاشان، ساوه - همدان، قزوین -رشت، خرم آباد-پل زال، زنجان-تبریز و اهواز - بندر امام (خلیج فارس)؛ 6 آزادراهی هستند که دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی با افزایش نرخ عوارض آنها موافقت کرده است.(مهر)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد