به گزارش جام جم کلیک: سهم چین از محصولات اپل هماکنون بیشتر از آمریکا شده اما این در حالیست که بازار فبلتهای آمریکا از زمانی که آیفون 6پلاس معرفی شده، چهار برابر رشد داشته است.
سهم اپل در اولین فصل سال جاری میلادی در چین به 26.1 درصد نیز رسیده در حالی که سهم آن در مدت زمان مشابه سال 2014 حدود 17.9 درصد بوده است.
محقق ارشد این کمپانی تحقیقاتی گفته است که اپل سهم گوشیهای هوشمند خود را در پنج بازار بزرگ اروپا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا افزایش داده است؛ سهم این قاره با 1.8 درصد رشد به 20.3 درصد رسیده است.
تحقیقات میگوید که یکسوم مشتریان جدید اپل از اندروید کوچ کردهاند.
همچنان اینطور برآورد شده که آیفونهای 6 و 6 پلاس نقاط جذاب برای مشتریان جدید بوده تا بهسمت برند اپل جذب شوند و اغلب این مشتریان نیز اندروید را کاملاً ترک گفتهاند.
آمار میگوید که 25.6 درصد کاربران جدید IOS در بریتانیا از اندروید دست کشیده و بهسمت این پلتفرم سیستم عاملی آمدهاند.
تمایز بین کاربران آمریکایی و اروپایی نیز در این است که آمریکاییها بیشتر ترجیح میدهند گوشیهایی با نمایشگر بزرگ داشته باشند بهگونهای که ظرف سهماهه اول سال 2015 بالغ بر 21 درصد فروش گوشیهای هوشمند مربوط به نمایشگرهای بزرگتر از 5.5 اینچ بوده است.
منبع: تسنیم
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد