به گزارش جام جم کلیک: به نظر میرسد مدیران مایکروسافت برای تحقق تصمیم افزایش فروشگاه های خود در خارج از ایالاتمتحده به میانبر خوبی دست یافتهاند. چندی پیش فروشگاه مایکروسافت در برزیل راهاندازی شد. این در حالیست که طی روزهای اخیر نیز شاهد راهاندازی فروشگاهی در مالزی با برند این شرکت هستیم.
فروشگاه های مذکور تا پیش از این با نام نوکیا خودنمایی میکردند اما به دلیل خرید امتیاز نوکیا توسط مایکروسافت این فروشگاهها بهطور رسمی به نام مایکروسافت بازگشایی شدهاند.
ردموندی ها در نظر دارند برای رقابت با دیگر شرکتهای حوضه فناوری همچون گوگل، آمازون و اپل، نفوذ خود را با راهاندازی خرده فروشیهایی خارج از خاک ایالاتمتحده افزایش دهند. بدین ترتیب کاربران اهل مالزی زین پس میتوانند با مراجعه به این فروشگاهها، به صورت مستقیم و با اطمینان کامل گجت هایی همچون گوشیهای هوشمند ویندوز فونی و یا دستگاههای مبتنی بر ویندوز را خریداری نمایند.
مایکروسافت با راهاندازی فروشگاه های فیزیکی به جای نمونه اینترنتی، قادر است تمامی پتانسیل یک محصول مبتنی بر ویندوز یا ویندوز فون را به مشتریان معرفی نماید، این در حالیست که طی ماههای آینده نیز نسخه نهایی ویندوز ۱۰ به رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد و این فروشگاهها به خودی خود میتوانند محلی برای معرفی قابلیتهای جدید این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت باشند.
منبع: فارنت
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد