فیس‌بوک برای عینک واقعیت مجازی خود با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد

بحران در پروژه اوکولوس ریفت

پس از آخرین نمایش‌ها از محصول نهایی عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت، بسیاری از منتقدین از این محصول ناامید شده‌اند و به نظر می‌رسد که فیس‌بوک کار دشواری برای تغییر این ساختار در پیش خواهد داشت.
کد خبر: ۸۰۸۰۹۱
بحران در پروژه اوکولوس ریفت

جام جم کلیک: هنگامی که نخستین بار مفهوم واقعیت مجازی و عینک‌های ویژه آن در سطح رسانه‌ها بازتاب عمومی پیدا کرد، نام محصولی ویژه یعنی اوکولوس ریفت در تمام اخبار به چشم می‌خورد؛ دومین امری که موجب شد تا اوکولوس ریفت با توجه رسانه‌ای چند برابر روبر شود نیز به زمانی باز می‌گردد که شرکت فیس‌بوک با پیشنهادی نجومی موفق به خرید این پروژه شد تا همگان انتظارات خود از این عینک واقعیت مجازی را بالا ببرند ولی به نظر می‌رسد که اوکولوس ریفت در بازی‌ای که خود شروع کننده آن بوده است، در آستانه باخت قرار دارد.

معرفی آخرین امکانات اوکولوس ریفت از سوی شرکت کنندگان در همایش به هیچ عنوان مورد استقبال قرار نگرفت زیرا تمام نمایش‌ها مربوط به ارائه ویدیو بود و کمتر کارکرد واقعی با دستگاه نهایی مدنظر قرار داده شده بود و از همه مهم‌تر اینکه این محصول هیچ چیز ویژه‌ای نداشت که بتواند آن را از رقبای خود مانند عینک واقعیت مجازی سامسونگ و یا محصول مشابه شرکت اچ‌تی‌سی، تمایز بخشیده و برتر جلوه دهد.

حال با توجه به ورود رقبای سرسختی مانند سونی و مایکروسافت، این بازار پرتلاطم‌تر از پیش خواهد شد و محصولاتی مانند هولولنز و مورفیوس می‌توانند واقعیت مجازی را به مرحله جدیدی از کاربری وارد سازند که مسلما اوکولوس ریفت در آن جایگاهی نخواهد داشت.

تنها نکته مهمی که می‌تواند برای اوکولوس ریفت امیدوارکننده باشد را باید دسته ارتباطی آن برای انجام بازی‌های کامپیوتری دانست که به نوعی مشارکت با سخت‌افزار اکس‌باکس و در نتیجه مخاطبین بالقوه بیشتر را برای این محصول به همراه خواهد داشت، ولی در صورتی که فیس‌بوک می‌خواهد آینده این پروژه را تضمین کند، باید به فکر یک برگ برنده و متفاوت باشد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها