
در بیشتر این تبلیغات پزشکی عنصر اغراق و بزرگنمایی نهفته است و به همین دلیل، تبلیغات پزشکی معمولا موجب انحراف اذهان عمومی میشود. خیلی از بیماران با دیدن تبلیغات پزشکی به آنها اعتماد میکنند و جان و سلامت خود را به خطر میاندازند.
در این شرایط، وظیفه سازمان نظام پزشکی، دولت و مجلس است که با اینگونه تخلفهای ناصواب برخورد کنند و اجازه ندهند سلامت مردم توسط تبلیغات پزشکی اغراقآمیز تهدید شود.
این یک وظیفه ملی است که خود پزشکان هم در این راستا باید به رسالت حرفه خود عمل کنند و منافع شخصی خود را بر منافع بیمار ترجیح ندهند. اگرچه تبلیغ پزشکی تا جایی که فقط پزشک و تخصصاش را به مردم بشناساند، ایرادی ندارد؛ اما اگر پزشکی بخواهد با تبلیغ غیرواقعی مهارت خود، بیمار بیشتری جذب و نیاز کاذب درمان را به بیماران القا کند، در چنین وضعی باید همه مسئولان، مردم و حتی خود پزشکان در مقابل این بیقانونی بایستند و اجازه ندهند زیادهخواهی یک پزشک، آبرو و اعتبار دیگر پزشکان با اخلاق کشور را ببرد.
محمدحسین قربانی
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
امیدعلی مسعودی معقتد است در سنت شیعی، گریه یکی از ابزارهای مهم انتقال معنا و حفظ هویت دینی بوده است
در گفتوگو با رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بررسی شد
«جامجم آنلاین» در گفتوگو با دکتر مینو محرز، متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری بررسی کرد
مدیر شبکه آموزش در گفتوگویی تفصیلی با «جامجم»، از چشماندازهای تازه این شبکه میگوید