محمدرضا کشاورزی از تدوین برنامه ملی رسانه های اجتماعی در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و افزود: این طرح هم اکنون در کمیته های تخصصی مربوطه در حال بررسی و انجام است و به زودی در کمیسیون عالی محتوای فضای مجازی برای تدوین نهایی، مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از بخش های دیده شده در برنامه ملی رسانه های اجتماعی، به ساماندهی وضعیت پیامک های انبوه در شبکه های اجتماعی مربوط می شود، گفت: موضوع پیامکهای انبوه در شبکه های اجتماعی با ساز و کار متفاوت از پیامک های انبوه در موبایل، در دست ساماندهی قرار دارد.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه موضوع پیامک
های انبوه در بستر رسانه های اجتماعی پیچیده تر از موضوع ارسال این پیامک ها از طریق شبکه های موبایل اپراتورها است، افزود: چرا که ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده از طریق شبکه های موبایلی طبق قوانین کشور قابل پیگیری است اما در شبکه های اجتماعی خارجی به دلیل عدم تبعیت از قوانین کشور و نیز عدم دسترسی به گردانندگان این شبکه ها، با وضعیت پیچیده تری مواجه هستیم.
به گزارش مهر، وی گفت: با این وجود برای ساماندهی به ارسال پیامکهای انبوه و تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود و چند وقتی است که افزایش یافته، روشی را اجرایی خواهیم کرد.
کشاورزی با تاکید براینکه آیین نامه ساماندهی به این موضوع از سوی مرکز ملی فضای مجازی تدوین خواهد شد، افزود: پس از تدوین و تصویب این آیین نامه، ضرورت اجرای آن نیز تبیین می شود.
رئیس کمیسیون عالی محتوا در مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: این آیین نامه هم اکنون به عنوان یکی از سرفصل های طرح ملی رسانه های اجتماعی در کمیته های مرتبط در دست بررسی است و دستگاه های اجرایی و حکومتی مرتبط نیز در حال اعلام مباحث خود در این زمینه هستند.
کشاورزی تاکید کرد: به زودی و پس از تدوین آیین نامه ساماندهی پیامک های انبوه بر بستر شبکه های اجتماعی در مرکز ملی فضای مجازی و تصویب آن توسط کمیسیون عالی محتوا، این آیین نامه در شورای عالی فضای مجازی نیز مطرح و به تصویب خواهد رسید و سازوکار استفاده از این خدمات و مقررات مرتبط با آن اعلام و اجرایی خواهد شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد