جعفر عبدالملکی در نشستی خبری با بیان اینکه هفته پژوهش از 22 تا 27 آذر در صداوسیما برگزار میشود گفت:به علت اهمیت جایگاه پژوهش تلاش شده برنامههای این هفته با هماهنگی میان دستگاههای فرهنگی و پژوهشی کشور برگزار شود.
وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه محصولات و دستاوردهای پژوهشی سازمان در اولین روز این هفته افزود: برگزاری نشست معرفی و رونمایی آثار پژوهشی مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان در قالب کتاب و نرمافزارهای پژوهشی و حضور در نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور برنامه های دومین روز ما برای هفته پژوهش است.
وی افزود:با همکاری اداره پژوهشهای اسلامی قم و با حضور کارشناسان حوزه در روز سوم، نشست علمی با موضوع سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در شهر قم برگزار میشود و برنامههای آخرین روز نیز نشست علمی «علوم شناختی و کارکردهای رسانه» به همت اداره کل پژوهشهای راهبردی رسانه برگزار خواهد شد.
عبدالملکی با اشاره به اهمیت پژوهشهای این مرکز گفت: تداوم و تغییر رویکرد برنامههای سیما و صدا کاملا تابع پژوهش و سنجش افکار و گرفتن بازخورد از افکار عمومی است و ریاست محترم سازمان همواره در روند سیاستگذاریها به این پژوهشها استناد میکند.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در بخش دیگری از صحبیت هایش با اشاره به آخرین نظرسنجی درباره سریالهای پرمخاطب سیما گفت: با توجه به آخرین نظرسنجی در آذرماه، سریال «کیمیا» با 60 درصد بیننده توانسته است بیشترین مخاطب را در میان بینندگان سیما داشته باشد.
وی با تاکید بر اهمیت پژوهش و افکار سنجی در ایام انتخابات گفت: از 24 آذرماه اولین نظرسنجیهای مستقیم انتخاباتی در سراسر کشور آغاز میشود و ما با رویکرد تبیینی، نگرشها درباره انتخابات و رویکرد مردم به این رویداد ملی را استخراج می کنیم و قبل و بعد از انتخابات در اختیار رسانهها قرار خواهیم داد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عبدالملکی یکی از راهبردهای نوین در نظرسنجی افکار را نظرسنجی افکار غیرمخاطبین دانست و گفت: با بهرهگیری از دانشهای ترکیبی درحال رصد و شناسایی مخاطبین خاموش هستیم تا از این آمار در بالا بردن سطح کیفی رسانه بهره بگیریم.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با اشاره به عنوان «پیشرو در پژوهش، معتبر در سنجش» به عنوان شعار این مرکز افزود: به جرآت میتوان گفت که این مرکز معتبرترین مرکز علمی در زمینه سنجش افکار است و علیرغم سختیهای سنجش افکار در میان مخاطب ایرانی توانستهایم با ارائه پژوهشها و نظرسنجیها کارنامه قابل قبولی از این مرکز ارائه دهیم.
درپایان وی دلایل توفیق این مرکز را در بومی کردن روشهای پژوهشی، بهرهگیری از تکنیکهای جدید و بومی شده و تجارب اندوحته شده در بیش از تیم قرن سابقه این مرکز دانست.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد