به گزارش جام جم آنلاین ، ناصر سجادی درباره طرح برندسازی جایگاه های عرضه گفت: می کوشیم تا پیش از پایان سال این طرح را نهایی کنیم و شرایط همکاری در آن را به اطلاع مردم برسانیم.
وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل طرح برندسازی در کشور، به هیچ جایگاهی به صورت تکی مجوز داده نمی شود.
سجادی اضافه کرد: برندسازی جایگاه های سوخت به ارائه خدمات بهتر به مردم منجر می شود؛ به عبارت دیگر برندها برای کسب اعتبار بین مصرف کنندگان همواره می کوشند با فراهم سازی خدمات دارای کیفیت بهتر، مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند.
به گفته وی، اکنون نزدیک به ٦ هزار جایگاه عرضه بنزین و سی.ان.جی (گاز طبیعی فشرده) در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها تک مالکند و به همین دلیل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مجبور است با افراد زیادی روبرو شود.یکی از مزیت های برندسازی حل این مشکل است.
سجادی افزود: جایگاه های کنونی سوخت در کشور هیچ اجباری برای پیوستن به طرح برندسازی ندارند و معتقدیم زمانی که برندسازی در این صنعت شکل بگیرد، مشوق هایی ایجاد می شود که جایگاه داران برای پیوستن به این طرح تمایل خواهند داشت.
وزیر نفت ماه گذشته در نشست اتاق بازرگانی تهران درباره برندسازی جایگاه های عرضه سوخت به ایجاد «سه کلاس» بین برندهای جایگاه های عرضه سوخت اشاره کرد.
«بیژن زنگنه» گفت در تقسیم بندی طبقه یک، سوخت به قیمت دولتی عرضه می شود و می توان در دو طبقه دیگر برحسب ارائه خدمات بیشتر به مصرف کنندگان، قیمت بیشتری از آنان دریافت کرد.
وزیر نفت تاکید کرد: طرح تقسیم بندی جایگاه های عرضه سوخت به «سه کلاس» به معنای «سه نرخی شدن» قیمت بنزین نیست.
وی گفت: هدف از این طرح بحث قیمت نیست، بلکه آسایش و فراهم کردن وضع بهتر برای مصرف کنندگان است.
اکنون بنزین عادی به قیمت هر لیتر 10 هزار ریال و بنزین سوپر 12 هزار ریال عرضه می شود.
از پنجم اردیبهشت ماه امسال، وزارت نفت سهمیه بندی بنزین را متوقف و نرخ بنزین را یکسان سازی کرد.
بهره برداری از نخستین پمپ بنزین های تک تلمبه ای در دهه فجر
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد از نخستین پمپ بنزین های تک تلمبه ای کشور در دهه فجر بهره برداری می شود.
به گفته وی، «بجز کلانشهرهایی همچون تهران در هیچ جای کشور با کمبود پمپ بنزین روبرو نیستیم».
وی درباره طرح جایگاه های تک سکو گفت: در کلانشهرها به دلیل کمبود و گرانی زمین به دنبال الگوهای کوچک پمپ بنزین هستیم، بنابراین تلاش می کنیم پمپ بنزین های تک سکو را در این شهرها به طور انبوه راه بیندازیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: اکنون در استان اصفهان نخستین برندهای جایگاه های تک سکو در حال شکلگیری است و به نظر می رسد در دهه فجر امسال دست کم ٢٢ جایگاه تک سکو از ٤٠ جایگاه ساخته شده در این استان به بهره برداری برسد.
سجادی خبر داد اکنون شرکت های زیادی برای ساخت جایگاه های کوچک تک سکو در کلانشهرها ابراز علاقه کرده اند.
قرار است در کلانشهرهای کشور که با کمبود پمپ بنزین روبرویند، جایگاه های تک تلمبه ای در قطعه زمین های کوچک ساخته شود البته گفته می شود به دلیل گرانی زمین در تهران، بخش خصوصی از این طرح استقبال نکرده است.
منبع: ایرنا
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد