گفت‌وگوی تلفنی پوتین با اردوغان

کرملین اعلام کرد؛ رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی از نامه رئیس‌جمهور ترکیه که در آن مراتب تاسف آنکارا از سرنگونی هواپیمای روسی اعلام شده بود، تشکر کرده است. پیش از آن نیز یک منبع در دولت ترکیه گفت وزیر خارجه این کشور امروز برای دیدار با همتای روس خود به شهر سوچی روسیه سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۷۸۲۹

قرار است مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، مساله از سرگیری روابط دوجانبه، شرایط کنونی در سوریه بویژه مساله سرنوشت نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و راه‌های مبارزه با تروریسم را بررسی کند.

پس از سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه در نوامبر گذشته و ابراز تاسف رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، این اولین سفر وزیر خارجه ترکیه به روسیه محسوب می‌شود. کرملین اعلام کرد اردوغان روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای از پوتین، بابت سرنگونی جنگنده روسی در حریم هوایی سوریه، عذرخواهی کرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این نامه آمده است: «می‌خواهم یک بار دیگر همدردی و تأسف عمیق خود را به خانواده خلبان روسی کشته شده، ابراز کنم و بگویم ما را ببخشید.»

طبق این بیانیه، اردوغان در این پیام پوتین را به از سرگیری روابط دوستانه سابق میان دو کشور و همکاری برای دستیابی به راه‌حل‌هایی برای مشکلات منطقه و مبارزه مشترک با تروریسم دعوت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها