ربیعی: عده ای می خواهند جنگ فقیر و غنی راه بیاندازند

وزیر کار گفت: عده ای با میان کشیدن فیش های حقوقی در تلاش هستند که جنگ فقیر و غنی راه بیاندازند که در ذات دولت نیست.
کد خبر: ۹۲۲۶۷۶
ربیعی: عده ای می خواهند جنگ فقیر و غنی راه بیاندازند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، علی ربیعی در جمع هیات نمایندگان بخش خصوصی بحث رسیدگی به فیش های حقوقی را یک فرصت برای اصلاح ساختاری دانست و گفت: ما تلاش کردیم به غیر از سه گروه مشاغل سخت، پزشکان و شرکت های فوق العاده بزرگ برای بقیه سقف حقوقی مشخص کنیم حتی فیش حقوقی برای قوا یک رقمی خواهد بود و این را به همه بخش ها تعمیم می دهیم و در این رابطه همه استثنائات را حذف کردیم.

وی با اشاره به اینکه این دولت، دولت توسعه و فساد ستیز است، افزود: برخی به دنبال آن هستند که مشکلات را ناشی از عملکرد این دولت جلوه دهند به طوری که خبرهایی از تعطیلی شرکت هایی می دهند که در دو سال تعطیل شده اند در حالیکه یک شرکت می تواند بیمار شود ولی دو ساله سقوط نمی کند.

ربیعی خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت: دوران سختی را می گذرانیم که به کمک شما بیشتر نیاز داریم نمی توانیم نگوییم که این دوران سخت از کجا آمده است و دیگر فرصت اشتباه نداریم و نمی توانیم حتی یک دلار را ازدست بدهیم و تنها 5 الی 10 سال فرصت جهت گیری اساسی داریم. نمی توانیم پول را در صنعت فولادی بریزیم که پشت سر هم تعطیل می شود یا پول را صرف جاده هایی کنیم که معلوم نیست که تاثیرگذاری دارد یا خیر.

وزیر کار افزود: نمی توان به رشد اقتصادی بدون تعامل با نظام جهانی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار به رشد مورد نظر دست یافت.

وی با اشاره به اینکه ما در کنار سیاست های خارجی و اقتصادی به دنبال ایجاد سیاست های رفاهی هستیم، گفت: بیش از 10 میلیون کارگر غیررسمی را مشمول بیمه درمانی کردیم.

ربیعی افزود: 23 میلیون شغل در کشور وجود دارد که حدود 15 میلیون بیمه شده هستند و 7 میلیون شامل مشاغل غیررسمی هستند.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها