به گزارش جام جم آنلاین ، نگار کبیری - رئیس شورای سیاستگذاری همایش حضور پایدار در بازار روسیه - در گفتوگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ویژگی بارز این رویداد، اجرای تخصصی و پر محتوای آن توسط تیمی مجرب و متخصص در زمینه بازرگانی و بازاریابی در ایران و روسیه است، افزود: دراین همایش بزرگ تلاش شده با بررسی چالش ها و عبور از آن به راه حل ها و بیان واقعیت های سیاه و سفید پرداخته شود که در آن نشست های تجاری تخصصی برگزار و مباحث اجرایی در قالب کمیسیون های تخصصی با حضور صاحبان صنایع بزرگ دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حمل و نقل، بانک و ارز، بیمه، گمرک، حقوقی، بازرگانی و بازاریابی در راستای اثربخشتر شدن مذاکرات تجاری ارائه می شود.
وی با بیان این که در این همایش برقراری ارتباط مستقیم با واردکنندگان، تجار بزرگ و تامین کنندگان فروشگاه های زنجیره ای روسی میسر خواهد بود، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این همایش می توانند از استانداردهای روسیه و ظرفیت های دو کشور در جلسات تجاری و مشاوره های تخصصی مطلع شده ومحصولات خود را بدون هیچ واسطه ای به صورت مستقیم به خریداران روس معرفی کنند. مواد غذایی و محصولات کشاورزی و گل، مصالح ساختمانی، توریسم، نساجی و فرش از جمله گروه کالایی های مورد بررسی در این همایش هستند و تجار و وارد کنندگان معتبر مواد غذایی و محصولات کشاورزی و تامین کنندگان فروشگاه های زنجیره ای، بزرگترین واردکنندگان گل به روسیه، تجار بزرگ فرش مسکو، شرکتهای معتبر ساختمانی و انبوه سازی و واردکنندگان عمده مصالح ساختمانی در این همایش حضور دارند.
رئیس شورای سیاستگذاری همایش حضور پایدار دربازار روسیه با بیان اینکه چندین شرکت بزرگ سرمایه گذاری روسی نیز در این رویداد حضور داشته و با استقبال از سرمایه گذاری در ایران با زمینه های مساعد در این خصوص آشنا می شوند، افزود: علاقه مندان به مذاکره مستقیم با تجار روس و مشاورین و نیز سازمان ها و شرکت هایی که نیاز به سرمایه گذار در پروژه های عمرانی، راهسازی، تلکام و انرژی های تجدید پذیر را دارند می توانند تا تاریخ پنجم شهریور ماه از طریق مراجعه به سایت http://www.trade-conf.com و ارتباط با دبیرخانه از فرصت های مناسب و نشست های تجاری این همایش بهرمند شوند.
کبیری ادامه داد: با وجود اینکه تامین امکانات برای حضور و فروش مستقیم در روسیه نیاز به سرمایه گذاری دارد ولی تولید کنندگان و تجار ایرانی با جلب اعتماد و آشنایی بیشتر با خریداران روس می توانند از طریق حذف واسطه ها با آرامش خیال به داد و ستد و سود آوری بیشتری از بازار روسیه دست یابند. راه موفقیت در بازار روسیه بزرگ و قوی وارد شدن است و شرکت های کوچک باید به صورت متحد عمل کرده و در قالب کنسرسیوم وارد بازار این کشور شوند. معرفی خریداران و وارد کنندگان بزرگ روسیه و نحوه شناسایی و اعتبارسنجی آن ها، همچنین ارائه مسیرهای معتبر وموثر برای ورود شرکت های ایرانی به بازار این کشور و شناسایی عمده رقبای کالاهای ایرانی را از اهداف این همایش نام برد.
رئیس شورای سیاستگذاری همایش بزرگ حضور پایدار دربازار روسیه با بیان اینکه برای رفع برخی از مشکلات زیر ساختی موجود در تجارت با روسیه فرصت های مناسبی را ایجاد کردیم، گفت: در زمینه مبادلات ارزی و پایگاه تجاری ویژه ایرانیان در روسیه اقداماتی را انجام دادیم تا با برقراری این امکانات شاهد رشد چشمگیری در توسعه صادرات و حضور بیشتر تجار ایرانی در روسیه باشیم و بزرگترین رویداد تجاری با هدف توسعه صادرات غیرنفتی در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی به مدت سه روز از تاریخ هشتم تا دهم شهریورماه امسال با حضور هیاتی ۳۰ نفره از مقامات عالی رتبه دولتی و بخش خصوصی روسیه و مسئولان اقتصادی، صنعتی و بازرگانی و تجار ایرانی در مرکز همایش های صدا و سیما در تهران برگزار می شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد